A COURT OF FROST AND STARLIGHT (Sarah J. Maas)

Původní název: A Court of Frost And Starlight
Český název: Dvůr křídel a zmaru
Autor: Sarah J. Maas
Série: Dvůr trnů a růží
Počet stran: 272
Nakladatelství: Bloomsbury (v ČR vydá CooBoo)
Překlad: -
Rok vydání: 2017 (EN), v ČR vyjde 2018
Žánr: fantasy, young adult, romance
Anotace: Feyre, Rhys, and their close-knit circle of friends are still busy rebuilding the Night Court and the vastly-changed world beyond. But Winter Solstice is finally near, and with it, a hard-earned reprieve. Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, she finds that those dearest to her have more wounds than she anticipated--scars that will have far-reaching impact on the future of their Court.

Moje recenze:
Ačkoliv od války s Hybernem už uplynulo pár měsíců, svět víl se stále ještě vrací do normálu - to platí i pro Feyre, Rhysanda a jejich přátele. Válku sice vyhráli, ale celý svět jí byl poznamenán a pro nikoho není jednoduché zase normálně fungovat. Navíc zjišťují, že se možná budou brzy muset potýkat s dalšími problémy, na které se musí připravit. Zároveň ale s nadcházející zimní slavností přichází období, kdy si mají všichni alespoň na chvíli odpočinout, užít si čas s přáteli, ještě více se sblížit a.. samozřejmě se i obdarovat. Až poté se může pokračovat v řešení závažných otázek.


zdroj
Neskutečně, opravdu neskutečně jsem se na tuto novelku z mé oblíbené série těšila. Čekala jsem od ní přesně to, co by se čekat mělo - jen kratší (tedy alespoň na poměry Sarah J. Maas) spojovník mezi původní trilogií a nadcházejícími plnohodnotnými díly, který nebude tolik bohatý dějově, jako spíše pocitově, nicméně který mě nepochybně opět vtáhne svou úžasnou atmosférou. A tak to i bylo. Vím, že si někteří čtenáři stěžovali, že se toho v knize moc nestalo, ale ono se toho ani moc dít nemělo, ne? Mně osobně poměr akce v knize vyhovoval a pokud vám třeba až tak ne, myslím, že v dalších dílech vám to Sarah bohatě vynahradí. Zrovna u ní o tom snad ani nelze pochybovat.


“Stars flickered around us, sweet darkness sweeping in. As if we were the only souls in a galaxy.”

Nicméně já jsem z knihy nadšená. Jak už jsem zmínila, její kouzlo spočívá především v atmosféře a pocitech, které ve vás vyvolá, a mimo to trochu hlouběji nastiňuje osudy a pocity postav mimo Feyre a Rhysanda (jsou tu například i kapitoly z pohledu Cassiana a Mor!). A právě postavami kniha také nešetří. Kromě starých známých, ze kterých jsem byla samozřejmě taky nadšená, se tu objeví krátce několik postav z Velarisu, u kterých by mi vůbec nevadilo, kdybychom se s nimi v dalších knihách znovu setkali. Asi nebudu konkrétnější, protože tyto postavy opravdu nejsou v knížce až tak dlouhou dobu, tak abych vám něco nevyspoilerovala. Myslím si ale, že se máte na co těšit.


zdroj
Nemůžu opomenout ani ty již zmíněné staré známě postavy. Předně Feyre a Rhysand - no, k nim snad nemusím nic dodávat. Že jsou úžasní, jak zvlášť tak dohromady, že mají nejlepší couple goals, a že je prostě všichni milujeme, to už víme dávno. Tady jen stále více vidíme, jak je jejich láska hluboká a já si říkám, že jestli Sarah čerpala u Feysandu z vlastních zkušeností, tak musí být sakra šťastná. Samozřejmě nechybí ani moji oblíbenci Cassian a Azriel - o Azrielově minulosti už jsme něco málo věděli z předešlých dílů, ale tady byla trochu více nastíněna Cassianova minulost, nejspíš i proto, že podle sneak peeku na konci by měl právě Cassian být jedním z hlavních aktérů příštího dílu. A já si fakt přeji, aby pak svůj příběh dostal i Azriel, protože toho mám ráda úplně stejně.


“It’s cold as hell!” Mor called from the front hall, startling me from the warmth pooling in my core. “And who the hell let Cassian and Feyre decorate?” 

A co se týče dam, objevila se tu kapitolka z pohledu Morrigan, kterou mám stále raději a rozhodně doufám i v příběh s ní v hlavní roli. Amren se tady zas tak často neprojevovala, ale když už, tak to samozřejmě stálo za to. A pak jsou tu samozřejmě ještě Feyřiny sestry, které jako by si prohodily role. Elain žije ve Feyřině domě, zatímco Nesta se od války od ostatních izolovala a žije sama ve svém bytě. Je ale vidět, že i Elain si na svůj nový život stále ještě zvyká, stejně jako se nějakým způsobem vypořádává s Lucienem a já se opět moc těším, až dostaneme i její plnohodnotný příběh. A na příběh Nesty se můžeme těšit snad brzy. Jak asi víte, mezi ní a Cassianem pomalu něco vznikalo - tento cit ale, zdá se, Nesta momentálně blokuje a žije si po svém. Sice mě někdy dokázala pořádně vytočit, ale zároveň její chování chápu a je pro mě jednou z nejvíc fascinujících postav. 

Pro mě byl ACOFAS naprostým pohlazením po duši. Dostalo se mi přesně toho, co jsem očekávala a jsem po přečtení ještě více natěšená na další knihy s jinými hlavními postavami. Stejně jako u všech předchozích knih série, jsem se i tady pořádně nasmála, dojímala se, rozplývala se nad hot scénami Feysandu a obdivovala autorčin talent na.. no na všechno. Dokáže napsat jedny z nejlepších postav, které si prostě přejete mít za nejlepší přátele, zasadit je do úžasného děje, který je pro mě jedinečný, i když se toho vlastně moc neděje. Tyto postavy se mnou budou žít zkrátka ještě hodně dlouho a já jsem jedině ráda za to, že příběhy o nich zatím stále neskončily. 

Moje hodnocení: 5/5

Jak to máte vy se série Dvůr trnů a růží? Milujete či nesnášite?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.