JSEM ROZOHNĚNÁ (Tahereh Mafi)

Původní název: Ignite Me
Český název: Jsem rozohněná
Autor: Tahereh Mafi
Série: Rozříštěná 
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Pavla Kubešová
Rok vydání: 2014 (EN),  2014 (CZ)
Žánr: dystopie, fantasy, young adult
Anotace: Juliette přežila a její příběh pokračuje… Nic už ale není jako dřív. Juliette čeká velká zkouška, musí ovládnout svou sílu a přestat být tou malou zlomenou dívkou.
Osud Bodu Omega je nejasný a každý, na kom Juliette kdy záleželo, se ocitl v nebezpečí. Válka je na dosah ruky a Juliette ví, že jediná cesta, jak se udržet naživu, je svrhnout nový systém. Její smrtící dotek přestává být prokletím a stává se velkou výhodou. Ale i tak to sama nedokáže – pomoct jí může jen někdo, o kom byla vždy přesvědčená, že mu za žádných okolností nemůže důvěřovat: Warner

Moje recenze:
Juliette byla postřelena Andersonem a Warner jí zachránil život. Warner, na kterého musela v poslední době změnit názor a jelikož s ním právě tráví dost času, pokračuje v odhalování jeho pravého já. Zasáhne ji ale zničující zpráva o tom, že ve válce byl zničen celý Bod Omega se všemi jeho obyvateli. Juliette ale záhy zjišťuje, že několik jejích přátel přežilo a snaží se spojit s nimi, přimět je přehodnotit názor na Warnera a nějakým způsobem vymyslet, jaké budou její další kroky. A tentokrát hodlá být ve velení ona sama a se svými schopnostmi chce zabít Andersona a svrhnout jeho režim. Dokáže to? A jak její proměna ovlivní její pocity k Warnerovi a Adamovi?


zdroj
Můžu vám úplně klidně sdělit, že Jsem rozohněná je bezesporu mým (zatím) nejoblíbenějším dílem série. Roztříštěnou zbožňuju od začátku, ale s každým dílem, s každou stránkou je lepší a lepší. A tohle bylo všechno a vlastně ještě mnohem víc, než jsem si mohla přát. Byly tu naprosto dokonalé Warnette scény, kdy jsem absolutně nedokázala ovládat svoje pocity a celkem jsem z těch dvou šílela. Snad na každé druhé straně jsem se smála, především díky Kenjimu nebo i Warnerovi. A když říkám smála, tak myslím  fakt. Úplně. Nahlas. A zbožňuju Juliettinu transformaci v badass hrdinku, která v ní vždycky byla, ale teprve teď ji Jul konečně nechala vyplout na povrch.


"Strach se naučí mít ze mě strach." 

Na začátku série byla Juliette vystrašená holka, které se odjakživa vtloukalo do hlavy, jaké je monstrum - a ona tomu věřila. Strávila skoro rok sama zavřená v ústavu a byla si jistá, že už může jen čekat na smrt. Od té doby se ale stalo tolik a Juliette se změnila tak moc, že by ta holka sedící v ústavu samu sebe teď nepoznávala.  Juliette se už ocitla blízko smrti - a zjistila, že vlastně umřít nechce a slíbila si, že pokud přežije, bude všechno dělat úplně jinak. A tak se tady setkáváme s Juliette 2.0 - dívkou, která už se nebojí, je odhodlaná plně ovládnout své schopnosti a bojovat s jejich pomocí za vše, čemu věří. A tahle Juliette, to je teprve něco. Zároveň ale tahle její transformace nepůsobí, jako by najednou, jen tak byla úplně jiným člověkem. Ano, samozřejmě se změnila, ale všechno to šlo tak nenásilným způsobem, že vám to dává naprostý smysl a jinak si to ani nedovedete představit. To se autorce fakt povedlo.


zdroj
Warner se v tomto díle stále více otevírá. I když stále ne dostatečně. Nicméně se od něj dozvídáme pravdu o jeho pozici v Sektoru 45, o tom, proč toužil najít Juliette a o mnohém dalším. A já si nedovedu představit, že by po tom všem existoval ještě někdo, kdo by Warnera neměl rád. Protože mě pro něj srdce doslova krvácí a několikrát jsem měla chuť ho obejmout, ačkoliv on by to určitě nestrpěl. Už jsem to psala u druhého dílu a píšu to znovu - Warner je oficiálně jednou z mých naprosto nejoblíbenějších mužských knižních postav a jsem neskutečně vděčná za to, jakým způsobem ho autorka napsala, jak pomalu odhalovala všechny jeho stránky a přiměla snad (doufám) každého čtenáře si ho tak nějak po svém zamilovat.


zdroj
A teď to trochu vyvážíme - budu totiž chvilku psát o Adamovi, který je pro mě naprostý protiklad Warnera. A to jak se choval tady, to bylo prostě neskutečné. Slova, která mě teď pro jeho popsání napadají, jsou něco jako hloupý, ukňouraný, sobecký blbec. Já chápu, že těch změn, před které byl postaven, bylo celkem dost a nebylo to jednoduché, ale nikdo to tu neměl jednoduchý. A jen on se k problémům stavěl naprosto nepochopitelným způsobem a řekl tolik věcí, že jsem si prostě musela říkat, jak se do něj vůbec Juliette kdy mohla zamilovat? Nicméně přesto je Adam, možná právě kvůli všem těm jeho otravným vlastnostem, nedílnou součástí příběhu, který by bez něj přece jen vyzněl trochu jinak.

Jak už jsem psala, přestože jde v knížce samozřejmě o vážné téma, já jsem se u čtení neskutečně bavila. A hlavní zásluhu na tom má samozřejmě Kenji. Moje láska k němu už překročila všechny hranice a já mám dojem, že s každým jeho slovem ho mám radši a radši. A říkám si, jestli je odjakživa tak hýřící vtipem, nebo si zažil věci, které ho přiměly brát život radši trochu s rezervou (což mimochodem teď v Restore Me pomalu odhaluju). 


zdroj
Na závěr vám řeknu jedno - tahle knížka byla prostě jízda. Milovníci milostných scén si přijdou na své, stejně jako ti, co rádi zkoumají psychologii postav. Jestli se chcete občas dost solidně zasmát, taky vám to knížka umožní. A jestli toužíte po pořádné akci s badass hrdinkou - well, počkejte si především na konec, kdy se autorka fakt předvedla. A víte co pro mě byla asi před rokem ta nejlepší zpráva? Že se po čtyřech letech dostaneme pokračování série, které vyšlo relativně nedávno a já tu knížku zase a opět miluju. Tahle série je pro mě prostě srdcovka a já se k ní budu vždycky opravdu ráda vracet. 

Moje hodnocení: 5/5

Co vy, máte rádi tuto sérii? A pokud jste ji četli, pustili nebo pustíte se do Restore Me?

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, mě osobně sérii tak trochu minula, ale nevypadá vůbec špatně. :) Nádhernou obálku není třeba komentovat. .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) A určitě přečtení zvaž, já mám sérii moc ráda :)

      Vymazat
  2. Hezká recenze, ke čtení téhle série se odhodlávám už nějakou dobu, tak snad se k ní co nejdříve dostanu :)

    everyday-lifecz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.