SAMA SOBĚ MAJÁKEM (Kateřina Rezková)

Původní název: Sama sobě majákem
Český název: Sama sobě majákem
Autor: Kateřina Rezková
Série: -
Počet stran: 153
Nakladatelství: -
Překlad: -
Rok vydání: 2017
Žánr: motivační literatura
Anotace: Knížka lehce chaotická. Nadšená. S nadsázkou a vlastní filozofií bytí. Spoustu vět o síle myšlenky, o těch tam nahoře nad náma. O hledání sebe sama. A jak moc je důležitý stavět si vlastní maják.





Moje recenze:
Nevím, jestli znáte Kate Rezkovou. Možná, že ne. Já ji taky dlouho neznala, až do doby, kdy jsem narazila na Kačky youtube kanále na video Brzo tvoje. A to byl ten moment. To byla ta chvíle, kdy jsem zírala před sebe, naprosto uchvácena takovými myšlenkami, a řekla jsem si, že se o té holce prostě musím dozvědět víc. A tak jsem začala sledovat její tvorbu, její myšlenky, ji samotnou. A stále více mě překvapovalo, jak neskutečně úžasně přemýšlí, jak se s jejími myšlenkami často ztotožňuju a mimo to jsem začala opravdu obdivovat její neskutečný talent na zpěv a na kreslení. A když Kačka vydala knížku, moc dlouho jsem neváhala s její koupí.


zdroj
Sama sobě majákem ještě předčila má očekávání, pokud je to vůbec možné. Ale zároveň vlastně byla vším, co jsem od Kačky čekala. Ta knížka je prostě ona. Je to její příběh, který jednou bude ještě mnohem rozsáhlejší a třeba o něm znovu něco napíše. Je to ale příběh, u kterého vůbec nezáleží na tom, jestli Kačku znáte nebo ne. Protože bez ohledu na to ji teprve tady pořádně poznáte, pokud chcete, a pokud nechcete, tak třeba tak trochu poznáte i sami sebe. Je to totiž knížka psaná jednou celou duší druhé a nesnaží se o nic víc, než se s tou duší podělit o svůj příběh, ze kterého si může vzít vše, co bude potřebovat.

Není to žádný srdceryvný román o děsně těžkým životě, kdy budete na konci bulet jako želvy. Takový být ani nemá. Kačka prostě píše o životě takovým, jaký je a jak ji míjí. Píše o věcech, které potkají každého člověka, protože všichni máme ups and downs a ona se dělí o ty své dosavadní. I když možná vám nějaká ta slza v průběhu i ukápne, to se nevylučuje.

zdroj
↑P.S.: Tuhle písničku si rozhodně poslechněte!↑
Já po přečtení knížky Kačku obdivuju ještě víc a rozumím tomu, jaký to je být obyčejná holka. To jsme my všechny a tady to je tak pěkně i nepěkně shrnuté. A možná tu vidím i nějaký nákres mojí budoucnosti. A nebo taky ne. V každým případě Kačka píše o tom, jak se může krásně všechno pokazit a vy najednou jen tak přežíváte, ale ono to nikdy nebude trvat věčně. To je klišé, které slýcháme všude možně, ale když ono to tak fakt je. A v této knížce je to vidět naprosto perfektně. Píše taky o lásce, o rodině, o snech, o přátelstvích, ale ten způsob, jakým o tom všem píše, to je to. To je to, co vás dostane. Je to totiž sled myšlenek, tak jak to cítí, jak ji to napadá, daný dohromady. Takhle jednoduchý to je. A přitom to tvoří tak složitý a dokonalý celek.

Ne nadarmo je kniha zařazena v žánru motivační literatury. Protože jestli potřebujete motivaci, povzbuzení, tohle je ono. Jestli nechcete příběh o člověku, který je na tom stokrát hůř než vy a po němž se budete cítit se svými "problémy" hloupě, ale příběh, který by třeba klidně mohl být tím vaším a který vám naopak řekne, že je v pohodě mít svoje problémy, tohle je ono. Víc asi nemám co říct. Snad jen, že pro mě byla knížka opravdovou sondou do mého nitra prostřednictvím nitra někoho dalšího a takovým jednoduchým způsobem mi pomohla uvědomit si spoustu věcí. Jestli to teda dává smysl. A pokud tohle Kačka náhodou čte, jen bych jí ráda vzkázala, jak neskutečně úžasná a inspirující je, a že se jednou budu těšit na podobné dílko. A nebo třeba na úplně jiné.

Moje hodnocení: 5/5

Znáte Kate? A máte rádi takový knížky, který jsou čistě jen proudem inspirativních myšlenek?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.