ZRCADLENÍ (A. G. Howard)

Původní název: Ensnared
Český název: Zrcadlení
Autor: A. G. Howard
Série: Šepotání
Počet stran: 432
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková
Rok vydání: 2015 (EN), 2016 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Alyssa přežila maturitní ples i bitvu, která se kolem něj rozpoutala, akceptovala své šílenství a získala nadhled. Je teď rozhodnutá bojovat za oba dva své světy i lidi v nich. Za svět lidí i za Říši divů. Chce zachránit všechny, které miluje. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou královnu na závěrečný souboj vůle a intrik… a i když jediná cesta do Říše divů vede skrz zrcadlo – přes paralelní dimenzi plnou zmutovaných a nebezpečných podsvětníků.
V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby hledali Alyssinu matku a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je čeká šťastný konec? 

Moje recenze:
Morfeus a Zach se ocitli v Kdekolijinde, Alyssina máma se kvůli Druhé sestře dostala do Říše divů a Alyssu zavřeli do blázince - přesně tak jsme Alyssin svět opustili ve druhém díle. Teď se Alyssa s tátou, kterého nechala ve Vlaku vzpomínek vzpomenout si na své dětství až do doby, kde jej ze spárů Druhé sestry vysvobodila Alison, chystají na záchrannou misi do Kdekolijinde, při které Alyssa samozřejmě ještě plánuje porazit Červenou královnu, zachránit Říši divů a samozřejmě zachránit všechny, které zachránit má.V Kdekolijinde se však vše komplikuje a nejednou dojde ke změně plánů. Podaří se Alysse nakonec opravdu Červenou porazit, aniž by přitom zničila i sebe sama? A jak se rozhodne mezi dvěma polovinami svého srdce - lidskou, která miluje Zacha a podsvětnickou, která je neméně zamilovaná do Morfea?


zdroj
Konečně jsem se dočkala závěru této retellingové série! Neskutečně jsem se těšila, jak to všechno dopadne, protože co si budeme povídat - druhý díl skončil opravdu napínavě. A já mohu opět říci, že jsem si Zrcadlení užila úplně stejně jako předchozí díly. Zase mě naprosto pohltil autorčin úžasný vyprávěcí styl, navíc jsme tentokrát většinu knihy strávili v Říši divů, nebo alespoň v Kdekolijinde, takže jsem si dosyta užívala všech dalších šíleností a podivností, které jsou tam úplně normální a samozřejmě jsem celou dobu byla ve společnosti mých oblíbených postav, takže co víc si přát.


"Kdysi jsem ti říkala,že dokud nepadneš na úplné dno,nikdy nepoznáš,čeho jsi schopná"

Rozhodně musím zmínit, že třetí díl je opravdu hodně a možná i hlavně o milostném trojúhelníku. Souběžně s tím se samozřejmě Alyssa a všichni ostatní snaží o záchranu Říše divů, ale není kapitola, kdy by Al neřešila své city k Morfeovi a Zachovi, kdy zjišťuje, že vlastně miluje oba a vůbec neví, jak se rozhodnout jen pro jednu část své podstaty. Ačkoliv mám Alyssu ráda, občas mě už trošičku vytáčela, především proto, že mi přišlo jakoby si s Morfeem i Zachem tak nějak pohrávala, ačkoliv to její rozpolcení dokážu pochopit. Ale ne přijde mi až tak v pohodě, že když je sama s jedním, vyznává se mu, jak ho vlastně miluje a pak je zase sama s druhým, kterému taky vyznává lásku a v podstatě mu slibuje, že to on je ten, se kterým stráví život. Já nejsme napůl člověk a podsvětník, takže možná kdybych byla, chovala bych s stejně, ale občas jsem nad tím trochu kroutila hlavou. Ale jinak musím říct, že mě právě celé to rozebírání milostného trojúhelníku fakt bavilo, protože na ty já jsem v knihách celkem vyszazená. Ale jestli vás už tohle v knihách štve, tak s knihou rozhodně opatrně a mějte to na paměti dopředu.


zdroj
No a co se zmíněných nápadníků týče, ty jsem si užívala fakt naplno. Pokud jste četli mé recenze na předchozí dva díly, víte, že jsem stoprocentně tým Morfeus, který mě prostě vždycky úplně dostane. Morfeus není dokonalý, je arogantní, prohnaný a má svou hrdost... ale zároveň je opravdu trpělivý, Alyssu nade vše miluje a ačkoliv by to nikdy nepřiznal, neustále dělá dobré skutky, které však vždycky nějak zamaskuje. A proto ho prostě miluju. Zacha jsem nikdy neměla až tak moc ráda, ale rozhodně mi nevadil. Tady jsem ho ze začátku knihy teda moc nemohla vystát, ale nakonec se všechno tak změnilo, že jsem k němu na konci opět chovala sympatie. Ale rozhodně se to nedá porovnávat s mým vztahem k Moreovi, to zas ne! No, tihle dva zkrátka tvořili velkou část knihy a já jsem za to jen a jen ráda. 


"Dříve samozřejmé maličkosti se teď staly neocenitelným bohatstvím"

Samozřejmě nemůžu opomenout ani celý ten boj proti Červené královně, který byl v knize bezesporu taky podstatný. Řekla bych, že něco v tom ohledu se začalo dít až tak v druhé polovině knihy, ale dělo se toho opravdu hodně. Alyssa si sáhla na dno a byla ochotná podstoupit cokoliv pro záchranu svého království a všech, na kterých jí záleží. Naplno prokázala svou sílu a odvahu, stejně jako Morfeus a Zach ukázali svou nápaditost a ochotu se obětovat. A podle mě to bylo famózní. Co se potom týče závěru, docela dokážu pochopit, proč se některým lidem až tolik nelíbí. Je pravda, že je docela těžké si něco podobného představit ve skutečnosti... Ale tady jsme ve fantasy, že, a já jsem se zakončením prostě spokojená. Vůbec si nedokážu představit jiný konec, natož kdyby to ještě dopadlo tak, jak by se mi absolutně nelíbilo. Epilog mě pomalu dojal a opravdu těžko se mi z této Říše divů odcházelo. Za mě je série jedno velké doporučení a už se těším na povídkovou knihu!

Moje hodnocení: 5/5

Co vy, čtete retellingy? A pokud jste četli sérii Šepotání, jak se líbila vám?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.