OHEŇ A PLAMEN (Jenny Han, Siobhan Vivivan)

Původní název: Fire with Fire
Český název: Oheň a plamen
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Série: Oko za oko
Počet stran: 400
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Romana Bičíková
Rok vydání: 2013 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Lillia, Kat a Mary to měly dokonale promyšlené. Do detailu tajně naplánovaly, jak se pomstít těm, kteří jim ublížili. Ale nakonec to neproběhlo tak, jak zamýšlely.
Ani zdaleka ne.
A nyní se zdá, že je po všem, a všechny musí předstírat, jako kdyby se nic nestalo, jako kdyby jejich tajný spolek nikdy neexistoval. Ale jde to jen těžko, kd
yž se Reeve a Rennie chovají k ostatním ještě hůř než předtím.
Mary si po událostech na plese uvědomila, že s ní je něco doopravdy špatně. A že jestli nedokáže ovládnout svůj hněv, ublíží někomu mnohem víc než Reevovi.
Oko za oko, zub za zub – plamen pomsty už se rozhořel a holky to nenechají jen tak. Rozhodnou se připravit další pomstu a tentokrát mnohem účinnější!


Moje recenze:
Po fiasku na plese, kdy se plán trojlístku Mary, Kat a Lillie na pomstu zvrhl trochu víc a Reeve skončil se zraněnou nohou, se holky dávají ještě dohromady - především Mary, kterou opravdu vyděsil náhlý příval jejich zvláštních schopností. Všechno, co prožily, však holky hodně sblížilo a rozhodnou se připravit Reevovi novou pomstu za to, co v minulosti provedl Mary. Hlavní roli v tomto plánu má hrát Lillia a přestože se nejdřív zdá, že jde vše přesně podle plánu, je možné, že se vše nakonec trochu vymkne kontrole.. Navíc musí holky řešit, jaký bude jejich život po ukončení střední školy, zda odejdou z ostrova, na jakou školu a jak se jejich životy změní. A Mary si čím dál tím víc uvědomuje, že je s ní něco špatně - přijde na to, proč se občas chová tak zvláštně a co se děje s její až hrůzu nahánějící tetou?


zdroj
Oko za oko byla opravdu zvláštní kniha. Ale byla tak neskutečně čtivá a ta její zvrácenost mě fakt bavila, takže jsem se rozhodla jít i do dalšího dílu. Navíc jsem byla strašně zvědavá, co se bude dít dál a především, jak se rozvinou ty trochu fantasy prvky. A rozhodně nelituji, že jsem si Oheň a plamen přečetla! Přestože jsem si po prvním díle nebyla úplně jistá, co si o této sérii myslet, druhý díl mě úplně dostal a myslím, že tohle je rozhodně zajímavý objev. Řekla bych, že je to asi tak trochu moje guity pleasure, protože je přece jen občas dost zlomyslná a přestože mě baví o tom číst, v reálu bych z takových zákeřností asi zešílela. Ale pokud se s trochou zloby dokážete vypořádat, myslím, že tohle je něco, co vás prostě bavit musí.


“If you’re super tall, don’t be a dick and stand in front of a short person.”

Je zajímavý vidět, jak je každá z tří hlavních hrdinek úplně jiná a přesto je spojuje něco, co z nich dělá kamarádky. Ale i ony si občas neříkají úplně všechno. U Lillie vidím úplně přesně rukopis Jenny Han. Opravdu mi hodně připomíná Laru Jean z Všem klukům, které jsem milovala, ale tím zase nechci říct, že by byly úplně stejné. Lillia je trochu sebejistější v určitých věcech, nedovedu si představit, že by Lara Jean dokázala být součástí takových plánů pomsty, ale obě mají rády hezké věci, jsou dost obětavé, mají rády své kamarády a tak.. Lillia je prostě asi jen trochu zákeřnější obdoba Lary Jean. Ale možná to je taky způsobené vlivem Kat.


zdroj
Kat je totiž opravdu něco. Tahle holka mě fakt baví, přestože se umí chovat jako potvora. Ale na druhou stranu rozhodně má svědomí a dobré srdce. Jen je prostě trochu šílená. Je to ten typ člověka, který vás přiměje alespoň částečně se zbavit vašich zábran a udělat něco šílenýho. Mě to na ní moc baví. Kat prostě ví co chce a ví, že toho dosáhne. Nicméně i tak vidíme, že si je občas nejistá a že i nezlomnou Kat některé věci trápí. A o to jí mám radši.

No a dostáváme se k asi nejzvláštnějšímu člověku celé série. Mary. O Mary se dá prostě říct, že je to milá holka, které se děly zlé věci, ale přesto si nejsem úplně jistá, nakolik souhlasím s tím, jak moc touží po pomstě a jak si myslí, že tím snad konečně dojde klidu. Nemůžu vám toho říct o moc víc bez spoilerování, ale buďte si jistí, že to co jsme se o Mary spolu s ní ke konci knihy dozvídali, mi úplně vzalo dech. Ne, tohle jsem fakt nečekala a jsem neskutečně zvědavá, co se především s Mary bude dít v posledním dílu.


“It's crazy, how similar we are. Here's both of us, working through our stuff, trying to make something positive out of something really bad.” 

Už jsem to zmiňovala, ale musím se zopakovat - Oheň a plamen mě prostě bavil od začátku do konce, celou dobu mě vlastně i dost překvapoval a nemůžu se dočkat dalšího dílu.Stejně jako Kat, Lilla a Mary mě dost bavily i vedlejší postavy. Nemůžu si pomoct, ale fakt jsem si oblíbila Reeva. Mám pocit, že si začal uvědomovat, co udělal a fakt toho lituje. A já ho mám prostě ráda, přestože je středobodem celé pomsty. Závěrem bych řekla asi to, že tato série je opravdu docela silný kafe. Připravte se na vše, ale za sebe můžu říct, že si ji přesto zatím užívám, konec druhého dílu mě úplně rozsekal a do dílu třetího vkládám velké naděje.

Moje hodnocení: 4/5

2 komentáře:

Používá technologii služby Blogger.