ISLA A ŠŤASTNÉ KONCE (Stephanie Perkins)

Původní název: Isla and the Happily Ever After
Český název: Isla a šťastné konce
Autor: Stephanie Perkins
Série: Polibek pro Annu
Počet stran: 312
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Rok vydání: 2014 (EN), 2015 (CZ)
Žánr:  young adult, romance, contemporary
Anotace: Může vydržet láska z města, které nikdy nespí?
Isla je beznadějná romantička. Během prvního roku studia na americké škole v Paříži se zakoukala do introvertního kreslíře Joshe. Poté, co se v létě potkají na Manhattanu, to vypadá, že románek by mohl být skutečnější, než si Isla kdy vysnila. Ale když se vrátí do školy ve Francii, Josh a Isla mají najednou spoustu problémů, se kterými se musí poprat každý mladý pár. Na pořadu dne jsou rodinná dramata, nejistota, co bude po maturitě dál, a velmi reálná skutečnost, že je volba vysoké školy rozdělí.
Třetí kniha z volné série od autorky Polibku pro Annu, kde vystupují všechny oblíbené postavy z předešlých knih. Báječný a sexy příběh o skutečné lásce na pozadí nejkrásnějších měst světa – New Yorku, Paříže a Barcelony.
 

Moje recenze:
Isla je už od prvního ročníku na střední škole zamilovaná do Joshe. Když jsou ve čtvrtém ročníku, kdy Joshe opustili všichni jeho starší kamarádi, začnou si sebe navzájem najednou více všímat a vypadá to, že by se Isle konečně mohl splnit její sen. Oba ale musí řešit, co bude následovat po střední a jak je to ovlivní. Isla si navíc není schopná připustit, že by ji někdo, a tím spíš Josh, mohl milovat tak moc, jako ona jeho a má jisté pochyby. A navíc se oba ve škole dostali trochu do problémů a musí čelit odloučení. Zvládnou tohle vše překonat? A jakým způsobem se v příběhu setkáme s oblíbenými z minulých dílů?


zdroj
Na třetí díl volně navazující série Polibek pro Annu jsem se neskutečně těšila. Je pravda, že jsem především byla opravdu natěšená na údajně epický comeback oblíbených postav (a ano, ten stál opravdu za to), ale taky jsem moc chtěla poznat nový pár. Joshe jsme měli možnost trochu poznat už v prvním dílu, neboť patřil do party, ke které se přidala i Anna a o Isle tam byla zmínka taky, takže z toho, že se o nich dozvíme víc jsem měla radost. A naprosto jsem si příběh těchto dvou užila. Upřímně.. asi pro mě bude ze série navždy nejlepší pár Anna a Étienne, kteří byli prostě nejdokonalejší, ale to nic nemění na tom, že i Islu s Joshem jsem si zamilovala.


"Čteš hodně." "Je to bezpečnější než jít do skutečnýho dobrodružství."

Isla je zase úplně jiné než předešlé dvě hrdinky. Je trochu nesmělá, ačkoliv za některých okolností zase dokáže být až překvapivě odvážná. Jsou věci, se kterými se s ní dokážu úplně sžít. Například, že vůbec nemá tušení, co by jednou chtěla dělat. To, jak je zamilovaná do Joshe, je neskutečně sladké a měla jsem za ni velkou radost, když jí to konečně vyšlo. Četla jsem názory, kde si někteří stěžují na to, že se Isla chovala docela sobecky. Což... ano, opravdu se tak někdy chovala a v těch chvílích mi bylo Joshe líto, ale nikdo není dokonalý a všichni se tak prostě bohužel občas chováme. U Isly jsme ale viděli, že si uvědomuje, jak špatné je to, jak se chová a že toho lituje, jen se občas prostě nedokázala zastavit. A to ji podle mě dělá ještě reálnější.


zdroj
Josh byl jednoduše dokonalý. Jak jinak. Miluju jeho lásku a talent k umění a.. no v podstatě všechno, co dělá. Isla si nikoho lepšího přát nemohla a vůbec se jí nedivím, že se do něj tak zamilovala. Josh to navíc nemá jednoduché - s rodiči, kteří se navíc často objevují v médiích, nemá úplně nejlepší vztah, studuje na škole, kde se mu nelíbí a po tom, co jeho přátelé odešli je mu tam ještě hůř. Komu by ho nebylo líto? Takže mě opravdu mrzelo, když se k němu Isla občas chovala fakt sobecky, protože on fakt nedělal nic špatnýho. On se tak snažil a na konci knihy, kdy dělal úplně nejvíc sweet věci jsem z něj už málem fakt samou láskou odpadla.


zdroj
Hrozně se mi taky líbilo Islino přátelství s nejlepším kamarádem Kurtem. Znají se odmalička a tím, jak jsou k sobě důvěrní není divu, že si spoustu lidí myslí, že spolu chodí, ale tenhle blízký kamarádský vztah, ještě navíc mezi klukem a holkou se mi moc líbil. Přesně něco, co bych si třeba já přála. No a samozřejmě musím zmínit taky shledání se starými známými.. To. Bylo. Legendární. Všichni byli úplně stejně úžasní a při té dokonalé scéně ke konci knihy mi dojetím opravdu slzely oči. Tohle jsem si nemohla ani vysnít. Závěr série se Stephanie zkrátka opět neskutečně povedl a já už se teď těším, až se do knih pustím znovu.

Moje hodnocení: 5/5

Jak se líbila série Polibek pro Annu vám? Zamilovali jste si taky pár Isla a Josh?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.