KORUNA (Kiera Cass)

Původní název: Koruna
Český název: The Crown
Autor: Kiera Cass
Série: Selekce
Počet stran: 272
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Doležalová-Montorio
Rok vydání: 2016 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy, dystopie
Anotace: Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, netušila, že by se mohla zamilovat do jednoho z 35 nápadníků. Ji prostě žádná pohádka nečekala! Jen počítala dny, až bude moct poslat všechny domů. Po událostech, které se odehrály v paláci, si ale uvědomuje, že nemůže být na všechno sama. A že srdce někdy překvapí i nejotrlejšího cynika. Co když ale bude muset učinit volbu, která je důležitější, než si kdy pomyslela? 



Moje recenze:
Eadlyn se rozhodla, že svou Selekci nakonec bude brát opravdu vážně a po jejím skončení bude mít vybraného manžela. Vše se ale trochu komplikuje, když se zamiluje do někoho, do koho by asi neměla. Navíc po tom, co měla její matka America infarkt a i na Maxonovi se pracovní vytížení projevuje, přemýšlí Eadlyn o způsobech, jak svým rodičům ulevit a zároveň nějak zlepšit poměry v zemi, protože obyvatelstvo stále není zcela spokojené. Právě teď toho má Eadlyn na bedrech opravdu hodně, ale je rozhodnutá se se vším vypořádat. Podaří se jí tedy udělat to nejlepší pro svou zemi a zároveň si vybrat manžela?


zdroj
Dcera skončila tím, že America měla infarkt a Eadlyn se rozhodla opravdu se do Selekce opřít. A musím říct, že Koruna se mi líbila snad ještě víc než Dcera. Ano, co se týče Selekce, všichni jsme alespoň tušili, s kým Eadlyn nakonec skončí, ale stala se tady taky spoustu nečekaných věcí a dozvěděli jsme se spolu s Eady nové informace třeba o Maxonově minulosti. A konečně jsem byla opravdu spokojená s rozhodnutími, jaké Eadlyn učinila a za některé jí opravdu tleskám. Jsem taky ráda, že v Koruně bylo více scén právě s Maxonem a Americou, Marlee, Aspenem - zkrátka našimi starými známými. Samozřejmě ne, že by byla na každé stránce, ale bylo opravdu milé si o nich sem tam něco přečíst.


,,Že povinnost a láska se nějakým způsobem prolnou a já uprostřed toho všeho najednou zjistím, že jsem šťastná" 

Eadlyn mi byla v Koruně mnohem sympatičtější než v Dceři. Přijde mi, jakoby ji Selekce opravdu nějakým způsobem změnila a ona tak nějak dospěla. Všichni ti kluci jí opravdu dokázali něco předat a i díky nim má lepší povědomí o své zemi. A rozhodně už se nechová tak chladnokrevně, jako občas v Dceři. Jak už jsem psala, její rozhodnutí se mi moc líbila a je vidět, že se opravdu snaží dělat jen to, co považuje za nejlepší. A taky se mi moc líbí, jak se konečně poddává lásce a zamilovává se. O tom rozhodně nebudu více spoilerovat, ale přestože na Americu a Maxona mi Eadlyn rozhodně nepřekonala, i její zamilovaný příběh byl opravdu nádherný.



zdroj
Co se týče Selekce, přišlo mi, jakoby měla v této knize trochu podřadnější úlohu. Jistě, Eadlyn se pořád snažila přijít na to, koho si vzít, ale mám pocit, že politické situaci a rodinným problémům tu teď bylo věnováno více prostoru.. Ale možná je to taky tím, že se Eadlyn zamilovala do někoho jiného. To tu nebudu více rozvádět, ale tomuhle klukovi jsem rozhodně fandila. Sice tahle jejich láska byla spíše až ke konci knihy, ale i tak jsem si tyhle dva dohromady naprosto zamilovala. Nicméně to platí i o dalších účastnících Selekce, kterou Eadlyn hned na začátku snížila na Elitu. Samozřejmě pro mě vede Kile, který je prostě dokonalý a jí mít ho v Selekci, tak už nic neřeším. Hned v závěsu je neskutečně roztomilý a hodný Henri, kterého prostě milujete a ani neřešíte, že si s ním nemůžete pořádně pokecat. Fox bohužel tady moc scén neměl, ale už od Dcera ho mám opravdu moc ráda. O Gunnerovi toho bohužel moc říct nemůžu a hádám, že Eadlyn je na tom podobně. Hale je mi taky velice sympatický a vztah mezi ním a Eadlyn mě opravdu baví. A Ean je zase z těch, o kterých nemám moc co říct, ale asi můžu říct, že ho mám docela ráda.


zdroj
Kiera se rozhodla v Selekci dokonce o takovou překvapivou věc, kterou tu sice nemůžu napsat, ale třeba až si knihu přečtete, tak si na to vzpomeňte. Tenhle prvek mě opravdu překvapil a moc se mi líbilo, že takto knihu ozvláštnila a trochu rozšířila její obzory. Celkově jsem s finálním ukončením Selekce opravdu spokojená, jsem ráda, že jsme uzavřeli příběh Eadlyn i jejich rodičů a jsem taky moc ráda za to, jakým směrem se teď ubírá Illea. Zkrátka mám opravdu radost, že i tyto dodatečné díly mou lásku k Selekci jenom posílily, a že jsem si v tom světě krásných šatů a vybírání nastávajících mohla ještě chvíli pobýt.

Moje hodnocení: 5/5

Jak jste vy spokojení s Dcerou a Korunou? A užívali byste si Selekci?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.