FALEŠNÝ POLIBEK (Mary E. Pearson)

Původní název: The Kiss Of Deception
Český název: Falešný polibek
Autor: Mary E. Pearson
Série: Kroniky pozůstalých
Počet stran: 365
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Jašová
Rok vydání: 2014 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví.
Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a nevědomky i mezi dvěma záhadnými a přitažlivými muži – princem, kterého si měla vzít, a vrahem s úkolem jí zabít.
Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z nebezpečných cizinců.

Moje recenze:
Princezna Lia se má vdát za prince z Dalbrecku, aby tím ujednala mír mezi Morrighanským a Dalbreckým královstvím. S tímto rozhodnutím však nehodlá souhlasit, a proto se svou komornou Pauline ve svůj svatební den uprchne. Míří do městečka Terravin, které Pauline popisovala jako naprostý ráj. Netuší však, že ji sledují dva záhadní mladíci, které oba potká v hostinci, kde začne pracovat, aniž by věděla, o koho jde. Jeden je princ, kterého si měla vzít a druhý nájemný vrah poslaný ji zabít. A Lia oba okouzlí, stejně jako i ji oba jistým způsobem zaujmou. Po týdnech strávených v Terravinu však Liu začne obklopovat nebezpečí a uvědomuje si, že svým rozhodnutím možná způsobila víc, než si myslela. Na své cestě za napravením chyb se však něco stane a Liin život se náhle ubírá úplně jiným směrem.


zdroj
O této knize jste už určitě slyšeli, protože poslední dobou se objevuje na každém kroku. Příběh, kdy téměř celou dobu hádáme, kdo je princ a kdo zabiják - koho by to nelákalo? Mě tedy rozhodně ano! A jsem velice ráda, že i přes má velká očekávání mě kniha ani v nejmenším nezklamala a vlastně jsem dostala ještě mnohem víc, než jsem čekala. A asi nebude překvapením, že ačkoliv jsem byla poměrně dlouhou dobu přesvědčená, že přesně vím, kdo je kdo, nakonec jsem byla vedle jak ta jedle. 


"It can take years to mold a dream. It takes only a fraction of a second for it to be shattered"

Vždy obdivuji autora knihy o to víc, když si dokáže vytvořit naprosto nový, do detailů propracovaný, ale zároveň uvěřitelný svět, dokonce i s vlastními legendami - a právě tady se to autorce povedlo mistrně. Rozhodně jsem při otevření knihy nečekala, že mi bude tak připomínat Skleněný trůn a to včetně hlavní hrdinky, k čemuž se ještě dostanu. A tohle nemyslím ve zlém, jakoby šlo o nějaké zkopírování, ale právě svou propracovaností mi svět z Kronik pozůstalých připomněl Skleněný trůn. kde jsem to vnímala stejně. 


zdroj
V knize mě překvapila i samotná hlavní hrdinka. Už jsem se zmiňovala, že mi svým způsobem připomíná Celaenu ze Skleněného trůnu, takže bych to ráda osvětlila. Lia není žádná vycvičená bojovnice, u které není pochyb, že se o sebe dokáže postarat, to ne. Ale nikdy nedopustí, aby okolí vidělo její slabou stránku, snaží se vždy zůstat silná a svým odhodláním a tvrdohlavostí mi Celaenu opravdu velice připomíná. To vše dokázala tím, jak se snažila přizpůsobit úpln novému životu, což pro princeznu rozhodně není jednoduché, jak se snažila chránit své blízké a pro jejich záchranu se rozhodla obětovat i své štěstí. 

Oba zmiňovaní mladíci - Rafe a Kaden - mě stejně jako Liu zaujali, každý něčím jiným. Ani jeden z nich není špatný člověk, jen ten jeden je prostě okolnostmi donucen dělat špatné činy. Zatím asi můžu říct, že jsem si více oblíbila prince a s tím, jak se vyvinuly události bude opravdu zajímavé sledovat jejich osudy. Jsem si jistá, že milostný trojúhelník, který se tady zatím jen tak rýsoval, nás v dalších dílech nemine a sama jsem zvědavá, komu nakonec budu fandit. 


zdroj
Jak to tedy s prvním dílem Kronik pozůstalých vidím? Jsem naprosto nadšená! Tak jak mám někdy problém se do nového světa pořádně dostat, tady to šlo úplně samo. Navíc taky oceňuji a obdivuji autorčin originální nápad s hádáním, kdo je kdo, jehož realizování si vůbec nedovedu představit. Jak už to tak bývá, skončil první díl docela napínavě a já jsem naprosto natěšená na díl druhý. Už aby byl tady!

Moje hodnocení: 5/5

Co vy, četli jste Falešný polibek? A podařilo se vám správně odhalit prince a zabijáka?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.