MRAZIVÝ OHEŇ (Amanda Hocking)

Původní název: Frostfire
Český název: Mrazivý oheň
Autor: Amanda Hocking
Série: Kroniky Kaninu
Počet stran: 271
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Jašová
Rok vydání: 2015 (EN),  2016 (CZ)
Žánr: fantasy, young adult
Anotace: 
Ukryté hluboko v srdci sněhem pokryté divočiny leží tajné království Kaninů – magická říše stejnou měrou krásná jako zrádná...
Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider – s nečistou krví neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje.
Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě… ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je
naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí.
Mezitím na království někdo zaútočí – to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit krále. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?
 


Moje recenze:
Vítejte ve světě trolů - bytostí snadno zaměnitelnými s lidmi, přesto však odlišnými. Trolové se dělí do několika rodů a naše hlavní hrdinka Bryn pochází z rodu Kaninů. Bryn však není čistokrevná Kaninka, je napůl Skojarka a na jejím vzhledu je to vidět, což jí poměrně znepříjemňuje život. Bryn je jednou z kaninských stopařů, kteří chrání království a mimo jiné přivádějí z lidského světa podvržence - troly, kteří jsou po narození dáni do náhradních lidských rodin a v dospělosti je přivedou zpět. A tady začíná náš příběh - při  vyzvedávání podvržence Linuse se Bryn do cesty připlete hledaný zrádce Konstantin Black, který Linuse taky sleduje. Kaninští trolové začnou pátrat po tom, o co Blackovi jde. Při každé akci na něj Bryn naráží a už to nevypadá jako náhoda. A když zmizí skojarská královna a Bryn se svým šéfem Ridleym jedou zmizení vyšetřovat, Black se k tomu opět přimotává a tentokrát se Bryn dozví něco víc. Kdo je tedy tím, kdo touží po podvržencích? A za jakým účelem?


zdroj
Trolové... Nevím, jak vy, ale já si pod tímto pojmem vždy představím troly z Ledového království.. A nebo ještě hůř - tupá stvoření z Harryho Pottera. Proto je poměrně nezvyk, že v Mrazivém ohni vypadají jako lidi - až na pár rozdílů, kterých si na první pohled nevšimnete. A kromě toho, i trolové řeší podobné starosti jako lidé - zamilovávají se, chodí do školy, mají svou vlastní hierarchii a tak nějak se prostě snaží žít. Je pravda, že na začátku knihy jsem si říkala, že to bude asi trochu kravina.. Nevím, přišlo mi, že trolové jsou prostě jen trochu vylepšení lidé, zápletka se mi zdála taková podivná a zkrátka jsem knize moc nevěřila. Ale někdy od čtvrtiny knihy jsem příběhu začala propadat a nakonec se mi opravdu moc líbil.

Ridley sklonil hlavu a zhluboka se nadechl. Když vzhlédl, jeho tmavé oči se střetly s mými, a když promluvil, jeho hlas zněl mírněji. "Zůstaň." "To je rozkaz?" Jenže když jsem se podívala do jeho očí, věděla jsem, že není. "Ne," připustil, "ale stejně zůstaň."

Ani v této knize nechybí milostná zápletka. Ta se točí samozřejmě okolo hlavní hrdinky Bryn, která si pomalu přiznává city ke svému šéfovi Ridleymu, ale je odhodlaná je potlačovat - nemá v plánu v budoucnosti zakládat rodinu, je rozhodnutá zasvětit svůj život ochraně Kaninu a zajistit si skvělou kariéru tím, že se dostane do elitní skupiny Kaninců chránících království. A kromě toho Ridley je její nadřízený. Je ovšem stále těžší vzdorovat svým citům, zvlášť když zjistí, že Ridley je na tom podobně.


zdroj
Bryn se mi nedokázala dostat úplně pod kůži. Měla jsem ji ráda, ale neshoduji se s jejími názory na lásku a s tím, že dává přednost kariéře, takže že bych si ji úplně zamilovala se říct nedá. Ale některé činy, které udělala se mi opravdu líbily a doufám, že v průběhu dalších dílů se třeba ještě rozvine. Koho jsem si ale oblíbila moc, je Ridley. Ten je prostě skvělý, vtipný a i Bryn musí připustit, že chemie mezi nimi je úžasná. 

Co se týče zápletky s unášením významných podvrženců, absolutně netuším, jaký mám názor na Konstantina Blacka. Celou knihu se můj postoj k němu tak měnil, že teď fakt nevím, komu věřit. Kniha skončila poměrně otevřeně, takže na rozuzlení toho, proč Konstantin dělá to, co dělá se opravdu těším. 


zdroj
První díl je podle mě především takové seznámení s celým trolím světem (ačkoliv pokud jste četli sérii Dědička od autorky, tak o trolech jistě už víte - tohle je spin-off této série, ale je možné jej číst ani byste přečetli předcházející sérii), s hlavními hrdiny a teprve náznaky zápletky, která se jistě rozvine a vypadá to, že bude ještě nebezpečnější. Na další díly se opravdu těším a vy, pokud se chcete seznámit s trochu jinými troly, se do série klidně ponořte taky.

Moje hodnocení: 4/5

Co vy, četli jste sérii Dědička od Amandy? Nebo se rovnou vrháte na Mrazivý oheň?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.