DIVOTÁNÍ (A. G. Howard)

Původní název: Unhinged
Český název: Divotání
Autor: A. G. Howard
Série: Šepotání
Počet stran: 432
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková
Rok vydání: 2014 (EN), 2015 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Alyssa Gardnerová propadla králičí dírou a postavila se pentlochňapovi. Zachránila život Zachovi, klukovi, kterého miluje, a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea i pomstychtivé Červené královny. Teď musí odmaturovat, přežít maturitní ples a pak může nastoupit na vysněnou prestižní uměleckou školu v Londýně.
Všechno by to bylo snazší, kdyby její matka, již právě propustili z ústavu pro duševně choré, nebyla tak přehnaně podezíravá a starostlivá. A mnohem snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v ponuré Říši divů – kam sama (tak trochu) patří. Alyssa se musí vyrovnat s jeho znepokojující přítomností ve skutečném světě a zároveň se pokouší Zachovi prozradit pravdu o minulosti, kterou zapomněl. Záblesky z Říše divů se postupně dostávají do jejích obrazů a vlastního života, Červená není daleko!
Pokud Alyssa zůstane ve světě lidí, vystaví nebezpečí Zacha, své rodiče a všechny, které miluje. Ale když znovu projde králičí dírou, bude muset čelit smrtící bitvě, která by ji mohla stát mnohem víc než jen vlastní hlavu.

Moje recenze:
Od doby, kdy Alyssa zjistila, že Říše divů opravdu existuje, sama s ní měla tu čest a dokonce se nechala korunovat královnou už uběhl jistý čas. Teď chodí se Zachem, který si díky Alyssinu přání na Říši divů nepamatuje a se kterým si plánuje společnou budoucnost. Už zbývá jen odmaturovat. Říše divů s Morfeem včele se jí však začne znovu míchat do života. Morfeus se zjevuje ve světě lidí a chce po Alysse, aby se vrátila do Říše divů a bojovala za záchranu svého království proti Červené královně. Alyssa je rozpolcena mezi touhou vést šťastný lidský život se Zachem a náklonností k Říši divů. Do toho zjišťuje nové informace o své mámě, která, zdá se, měla s Říší divů větší čest, než si Al dosud myslela. Jak se Alyssa dokáže se vším vyrovnat? A zvládne zachránit sebe a své blízké před Červenou?


zdroj
Šepotání jsme opustili v době, kdy se Alyssa rozloučila s Říší divů i s Morfeem a přestože k Říši a jejím obyvatelům přilnula, doufala, že už ji nikdy nebude muset zachraňovat. Divotání navazuje o nějakou dobu později a kromě toho, že si fanoušci pár Zach a Alyssa mohou užívat jejich zamilovanosti, se samozřejmě vrací Morfeus s přesně opačným přáním, než jaké má Alyssa. Ani nevíte, jakou jsem měla radost, když se zase objevil na scéně. To byl tak skvělý pocit. A celkově musím říct, že Divotání pro mě rozhodně nebyl žádný vycpávkový díl a naopak ještě zvedlo úroveň série. Bylo plné naprosto šokujících odhalení a to se mi líbí vždycky.


"Když chce člověk ochránit to, co miluje, musí někdy ledacos skousnout."

Alyssa se po krátkém šťastnějším období musí opět začít vypořádávat s problémy. Samozřejmě je ráda, že její matka už není zavřená v blázinci, ale jejich vztah rozhodně není bezproblémový a je možné, že se ještě zhorší. Al se totiž dozvídá o tom, že toho její máma v Říši divů taky stihla docela dost, ale na rozdíl od ní možná nejednala s úplně šlechetnými úmysly. K tomu se v ní perou její dvě stránky - lidská, která touží prožít šťastný život se Zachem a se svou rodinou, odmaturovat jako normální člověk a zařídit si další život a podsvětnická, která touží pomoci svému lidu v Říši divů, pokouší ji používat své schopnosti a je pro ni lehké podlehnout Morfeovi. Jsem si jistá, že se mezi těmito částmi svého já bude Al potýkat i ve třetím díle a jsem sama zvědavá, které části dá nakonec přednost.


zdroj
Je pravda, že Divotání začíná být už opravdu trochu více o milostném trojúhelníku a myslím, že o něm bude další díl ještě více. Ale mě to tedy vůbec nevadí a hrozně mě to baví. Já jsem samozřejmě všemi deseti pro Morfea. Nemůžu si pomoct, ale připadá mi v tomhle díle tak trochu (ale fakt vzdáleně) podobný Snapeovi z Harryho Pottera. Alyssa pořád neví, jestli mu může věřit, pak zjistí, co všechno napáchal a nakonec se ukáže, že to přece jen bylo trochu jinak. No, to možná pochopí spíš ti, co knihu četli, nerada bych více spoilerovala. Zacha jsem tady nějak moc nemusela. Tím, že si nepamatoval na události z Říše divů, byl trošku omezený a celkově se občas choval tak zvláštně. Je tedy pravda, že na konci mi ho někdy bylo fakt líto, protože si procházel pro něj jistě hodně matoucími událostmi, ale stejně doufám, že v tomhle milostném trojúhelníku nezvítězí. To ale fakt nedokážu předvídat, takže jsem zvědavá, jak to nakonec celé dopadne.


"Teprve teď mi dochází, jak důležité je si pamatovat všechno, to dobré i to špatné, protože to vzpomínky z nás dělají ty, kterými jsme."

Divotání jsem si neuvěřitelně užila. Miluju fantasy, kde děj stále více graduje a šokuje nás a přesně to se v Divotání dělo. Navíc je autorčin styl stále stejně čtivý, úžasný a dobrým způsobem mírně šílený a já jej nikdy nemám dost. Stejně jako nikdy nemám a asi ani nebudu mít dost Morfea. Jsem ráda, že jsme se spolu s Alyssou dozvěděli více o jejích rodičích a doufám, že v třetím díle se to třeba ještě více rozvine. Kniha skončila naprosto nečekaně a pořádně napínavě a já se teď nemůžu třetího dílu dočkat. Tak snad budu i se zakončením série spokojená, protože zatím je má spokojenost na nejvyšší možné úrovni.

Moje hodnocení: 5/5

Taky jste propadli tomuto retellingu Alenky? A fandíte Zachovi či Morfeovi?

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Na celou sérii už se chystám vážně dlouho, protože vypadá opravdu hodně dobře. Bohužel jsem se k ní zatím nedostala. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Doufám, že se k ní dostaneš brzy, protože za to opravdu stojí :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.