JULY 2017 IN MOVIES

Ahoj!
Musím říct, že na to, že jsou prázdniny, jsem zatím v červenci moc filmů neviděla. Asi je to způsobené tím, že jsem dva týdny z měsíce nebyla doma a taky tím, že víc než na filmech teď ujíždím na seriálech, ale přesto jsem pár skvělých filmů zhlédla a ráda bych vám je teď představila.

Konečně jsem se podívala na film, který už jsem nestihla v kině a na který jsem se neskutečně těšila - Kruh. Na Toma Hankse a Emmu Watson spolu ve filmu jsem se opravdu těšila a trochu mě zarazilo, že ne všichni byli z filmu tak nadšení. Ale já ano. Samozřejmě, nadšení není v tomto případě asi správné slovo, protože z tak závažného tématu prostě nemůžete být nadšení, ale já jsem nadšená z toho, jak bylo tohle téma zpracováno a že se podle mě podařilo světu podat důležitou zprávu. Film je občas trochu složitější na porozumění, ale ve zkratce je o vysněném ideálu světa bez násilí a válek, kterého však dosáhneme za obrovskou cenu - každý kousek Země bude neustále sledován, lidé budou sledovat sebe navzájem, díky čemuž sice budeme moci vždy včas zasáhnout, ale je tohle opravdu život, jaký chceme? Hlavní hrdinka si zkusí takový život s neustálým sledováním žít a z počátečního nadšení se stane něco jiného. Já si prostě stojím za tím, že film nám ukázal naprosto perfektně, jaký by takový život byl a přinejmenším mě tedy dost vyděsil.
Jakmile jsem se dozvěděla, že Troian Bellisario z mých oblíbených PLL režíruje film, ve kterém i hraje, který je inspirován jejím životem a navíc v něm hraje s Tomem Feltonem, počítala jsem dny do jeho vypuštění. Film se jmenuje Feed a už podle názvu pojednává o problémech s jídlem. To byl tak skvělý film! Ve zkratce pojednává o nerozlučných dvojčatech Olivii a Matthew, kteří se prostě potřebují k životu, avšak Matt zemře při autonehodě. Olivie není schopná se s tím smířit a začne mít halucinace o Mattovi - a je schopná udělat vše jen pro to, aby neodešel. Dělá vše, co jí řekne, což ji vede až k sebezničení. Tenhle film rozhodně doporučuji všem - samozřejmě všem s poruchami příjmu potravy, protože právě těmi začne Liv trpět, když se jí zjevuje bratr, ale i všem ostatním, protože zase a znovu - tohle je film, který vám může opravdu hodně dát.
Další film pojí dokonce taková menší story. Naše učitelka dějepisu nám totiž dala na prázdniny seznam filmů týkajících se historie, u kterých by byla ráda, kdybychom se aspoň na některé podívali. No a zatím jsem viděla pouze tento jeden, takže bych sebou měla mrsknout. Já mám akorát problém s tím, že strašně nesnáším, když musím něco dělat z povinnosti. Stejně to mám i s povinnou četbou - spoustu z těch knih bych si opravdu ráda přečetla, ale když vím, že to mám jako povinnost, nějak se k tomu nemůžu dokopat. Asi jsem prostě divná. Ale zpět k filmu. Jako první jsem si vybrala film Krvavý diamant, který mě nalákal především Leonardem DiCapriem. A byl to opravdu skvělý a dojemný film. Film je o občanské válce v Sierre Leone, kde jsou obyvatelé zotročováni, aby hledali diamanty. Tohle zotročování probíhá, jak si jistě dovedete představit, neskutečně krutým způsobem a lidé si tam prožívají peklo. A snad nejhorší je, že děti místních obyvatel jsou vytrženi ze svých rodin a kdo ví jakými způsoby je přimějí o tom, že všichni jejich blízcí jsou jejich nepřáteli a neváhají se se zbraní postavit i vlastním rodičům. To pro mě bylo snad nejhorší z celého filmu.No a nás příběhem provází pašerák diamantů, který uzavře spojenectví s jedním z černochů s příslibem, že když pro něj najde diamant, který schoval, pomůže mu zachránit jeho syna. A jako vždy, Leo (v roli toho pašeráka) byl úplně skvělý, ačkoliv jeho postava nebyl žádný svatoušek. A ten konec mě úplně zničil.
Btw, SPOILER - Může mi někdo vysvětlit, proč zatím ve všech filmech, které jsem s Leem viděla jeho postava zemřela? To je nějaký prokletí nebo co? :D
Následující film - Červená Karkulka - byla naprosto spontánní volba. Zrovna jsem dočetla Scarlet a když jsem si tak projížděla můj obří seznam to-watch filmů, řekla jsem si, kdy by byl lepší čas kouknout na tuhle verzi Červené Karkulky, než po dočtení jejího retellingu. A řeknu vám, tohle byla opravdu docela hororová verze Karkulky. Ale mě se to moc líbilo. Prvky pohádky tu byly úplně skvěle vymyšleny a bavilo mě hádat, kdo bude vlkem. A taky se mi líbila romantická linka Karkulka (která se tedy jmenovala Valerie) a Petera. V průběhu filmu jsem dokonce zjistila, že v něm hraje dost herců z mých oblíbených filmů, takže o to líp.Je sice pravda, že zvrat na úplném konci bylo dost velké klišé, ale to mi zas tak nevadí. Mě se film prostě líbil.
No a úplně posledním filmem je taková klasika, kterou jsem konečně viděla. Měla jsem chuť na nějaký romantický a vtipný film, tak jsem si pustila Když Harry potkal Sally a jsem za to neskutečně ráda, protože to byla prostě brilantnost. Celou dobu jsem se smála, milovala jsem hlavní představitele, Harryho nemístné, ale zatraceně vtipné kecy, tu úžasnou chemii mezi nimi a všechno mezi tím, než si uvědomili, že jsou víc než kamarádi. Jo, tohle byla fakt skvělá volba. A pokud je tu někdo, kdo tuhle klasiku taky ještě neviděl, rozhodně doporučuju, obzvlášť na spravení nálady.



Jak vidíte, filmů sice moc nebylo, ale všechny se mi líbily a mám z nich velkou radost. A jaké filmy jste v červenci viděli vy? A kromě toho mi můžete rozhodně napsat i váš názor na filmy výše. Mějte se!

Ivett

1 komentář:

  1. Souhalsím, že Kruh je hodně „děsivý“ film, a to hlavně tím, jak jednoduše by bylo možná, aby se něco takového stalo. Film Feed mě hodně zaujal. Vůbec jsem o něm nevěděla, ale rozhodně si ho musím pustit, už jenom kvůli hlavním postavám :))). I já jsem právě dočetla Scarlet, a už její obálkou jsem si připomněla film Červená Karkulka. :)

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.