SCARLET (Marissa Meyer)

Původní název: Scarlet
Český název: Scarlet
Autor: Marissa Meyer
Série: Měsíční kroniky
Počet stran: 456
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Jana Zejmanová, Petra Babuláková
Rok vydání: 2013 (EN), 2013 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy, retelling
Anotace: Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly… 

Moje recenze:
Scarlet žije už několik let s babičkou, která před pár týdny záhadně zmizela a Scarlet se ji snaží všemi způsoby najít. V tu dobu se setkává s Vlkem, který, jak brzy pochopí, není pouze místní zápasník, ale má zřejmě něco společného se zmizením Scarletiny babičky. Vydají se ji hledat, ačkoliv si Scarlet nikdy není jistá nakolik mu může věřit - ale pro záchranu své babičky udělá cokoliv. Mezitím je Cinder, kyborg, Měsíčňanka a princezna Selene v jednom, jak nedávno zjistila, na útěku z vězení, přičemž se k ní nachomýtne mladý vězeň Thorne, kterého při útěku vezme s sebou. Později zjistí, že k zjištění, co se stalo s princeznou Selene budou potřebovat vypátrat Scarletinu babičku a jakou a cestě za ní. Podaří se jim vyhnout se vojákům, kteří po nich ihned po jejich útoku pátrají? A jak se střetnou cesty Cinder a Scarlet? A co se mezitím děje v novopekingském paláci prince Kaie?


zdroj
Scarlet, jakožto druhé pokračování Měsíčních kronik, se dále nese v pohádkovém duchu a tentokrát má být převyprávěním Červené Karkulky. Na to jsem byla opravdu zvědavá, protože právě Červená Karkulka mi přijde jako jedna z těch opomíjenějších pohádek, což mi přijde jako škoda a o to více jsem se těšila na to, jak se s tímto námětem autorka popere. A stejně jako u Cinder jsem jen zírala. Prvky pohádky jsou v příběhu zakomponovány velice chytře a přitom nepůsobí nijak přehnaně pohádkově. Je to prostě perfektní a já mám k Marisse Meyer s každým dalším retellingem větší a větší obdiv. 


"Lidi zkrátka hrozně rychle někoho odsoudí a kritizují, ale přitom nevědí, čím si prošla nebo co ji vedlo k tomu, co udělala." 

Samozřejmě kromě nově se rozvíjejícího příběhu Scarlet se však v příběhu nevyhneme ani přítomnosti staré známé Cinder... se kterou se do příběhu doslova vnutí skvělý Thorne. Ale k němu se ještě vrátím. Mě neskutečně baví, jak se vše kolem Cindeřina původu stále více komplikuje - ona ví, že je princezna Selene, ale vůbec neví, co to pro ni bude znamenat, komu o tom může říct a zároveň se taky vyrovnává s tím, že je Měsíčňanka a s jejich přirozeným darem - ovládání lidské mysli. Dle mého se s tímto darem snaží pracovat velice dobře, snaží se nebýt jako královna Levana, ačkoliv to samozřejmě není jednoduché a já s ní opravdu soucítím.


zdroj
Nedá mi to, abych se prostě aspoň slovem nezmínila o tom Thorneovi, protože... I'm in love. On je tak neskutečně vtipný, trefný a prostě svůj, že ho nejde nemilovat. A mám takové tušení, že moc dobře vím, jakou pohádkovou postavu mi připomíná a jsem vážně zvědavá na další díl Cress, kde se dle mé teorie projeví v plné kráse. 

A co se týče našich klíčových postav - Scarlet a Vlk... No, ti jsou mi opravdu sympatičtí. Scarlet není, stejně jako Cinder, žádná naivka, ale zároveň to není ani žádná kopie Cinder, to určitě ne. Je odhodlaná zachránit svou babičku a na své cestě za její záchranou se jí život otočí o 360 stupňů ve všech možných směrech. Ale vypořádává se s tím, jak nejlépe může a Vlk se jí v tom snaží pomoci, ačkoliv to pro něj není úplně jednoduché. O Vlkovi toho nemůžu moc říct, aniž bych spoilerovala, ale je to prostě taková typická záludná postava, která skrývá tajemství a celou dobu netušíte, zda mu vážně můžete věřit nebo ne. 


"Nejspíš jsem si uvědomil, že radši umřu, protože je zradím, než budu žít, protože jsem zradil tebe."

Zmínila jsem se o dvou linkách příběhu - Scarlet s Vlkem a Cinder s Thornem, jejichž osudy se v závěru knihy střetnou. Ale autorka nás neochudila ani o přehled o tom, co se právě děje u prince Kaie, za což jsme moc ráda. Kai je po posledních událostech logicky zmatený, cítí se zrazeně, ale zároveň se nedokáže přimět Cinder nenávidět. A po krocích, které podniká královna Levana, je dokonce ochoten s eobětovat pro dobro Země. Já se strašně těším, až Cinder Kaiovi všechno vysvětlí a uleví mu od jeho trápení a jen doufám, že do té doby přežije. Protože jeho je mim momentálně z celé série asi nejvíc líto a nezaslouží si to, co se mu děje.


zdroj
Zkrátka a dobře, Scarlet byla opět naprosto skvělá. Marissa píše tak poutavě, že je prostě nemožné se od knihy odtrhnout a jelikož nešetří ani akčními scénami, je to o to těžší. Kromě toho ji odteď mám ještě radši za napsání tak skvělé postavy, jako je Thorne. Na další díl se strašně moc těším, a to jak na to, jak se osudy našich hrdinů budou měnit dál a taky na dívku, která bude představovat novou postavu Cress, představující pohádkovou Rapunzel (neboli česky Lociku).

Moje hodnocení: 5/5

Jak se vám líbí tato pohádková série? A máte rádi Červenou Karkulku?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.