LÁSKA & GELATO (Jenna Evans Welch)

Původní název: Love & gelato
Český název: Láska & gelato
Autor: Jenna Evans Welch
Série: -
Počet stran: 288
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková
Rok vydání: 2016 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: young adult, contemporary
Anotace: Lina tráví prázdniny v Toskánsku, ale rozhodně nemá náladu na pláže nebo slavné památky. Je v Itálii jenom proto, že si máma před smrtí přála, aby poznala svého otce. Ale proč by měla poznat otce, který se za šestnáct let jejího života ani neukázal? Jediné, po čem Lina touží, je jet domů.
Pak se jí ale dostane do rukou deník, který si její máma vedla, když žila v Itálii. A Lina najednou objevuje magický svět tajných lásek, nádherného umění a skrytých pekáren. Svět, který ji okouzluje a vede k tomu, aby odhalila tajemství, které změní vše, co si Lina myslela o mámě, otci, a dokonce i sama o sobě.
Mnozí lidé jezdí do Itálie jen kvůli lásce a zmrzlině, ale někdy tam objeví mnohem víc.
 

Moje recenze:
Lina se po smrti své matky na její přání vydává do Itálie za svým nově objeveným otcem Howardem. A vůbec se jí tam nechce. Do Ameriky se chce vrátit o to více, když zjistí, že Howard je správcem hřbitova padlých vojáků, kde taky bydlí. Ale rozhodne se dát Itálii šanci, obzvlášť, když se jí do ruky dostane deník její matky právě z doby, kdy v Itálii žila a seznámila se s Howardem. A svou roli v tom taky hraje fakt, že potkala jistého napůl Itala Lorenza, díky kterému se ihned seznámila s dalšími lidmi a který jí pomáhá objevovat jak tajemství její mámy, tak krásy Toskánska... a spoustu gelata. A Lina nakonec možná dokonce zjistí, že je všechno trochu jinak, než si myslela.


zdroj
Klasické young adult zamilované příběhy známe všichni. A některým už možná lezou krkem. V tom případě vám můžu s čistým svědomím říct, že Láska a gelato je přece jen něco trochu jiného. Jistě, láska a trocha toho klišé se tu taky objeví, ale jde tu i o něco víc. Jde tu o vztah matky a dcery, přestože ta matka už nežije. O tajemství a události, o kterých se Lině máma nikdy nezmínila a díky kterým poznává, jak těžké životní situace musela řešit. A o tom, jak jí Itálie změnila život a to jak dobrým, tak i trochu horším způsobem, a že by jej mohla změnit i Lině.


„Víš, lidé přijíždějí do Itálie z různých důvodů, ale zůstávají jen ze dvou.“ „A to?“ „Kvůli lásce nebo gelatu.“

Na knize se mi mimo jiné líbí, že nás spolu s Linou trochu provede po Toskánsku. Tenhle typ knih mám neskutečně ráda (dalším příkladem může být třeba Polibek pro Annu z pařížského prostředí, že). Kromě čtení taky moc ráda cestuji a sbírat tímto způsobem inspiraci je prostě a jednoduše skvělé. Obzvlášť, když vám průvodce dělá taktéž skvělý Lorenzo. 


zdroj
S Linou jsem se dokázala ztotožnit poměrně jednoduše. Je jasné, že smrt matky pro ni musela být těžká a při představě, že bych se ne tak dlouho poté musela vydat někam, kde jsem v životě nebyla a žít tam s někým, koho jsem v životě neviděla, bych se asi zhroutila. Ale přese všechno se tomu Lina snaží postavit čelem, ačkoliv pro to, aby v Itálii zůstala, se rozhodla především díky mámině deníku. Když to tak řeknu, ten tvoří vlastně jednu linku příběhu, kdy díky deníkovým zápiskům zjišťujeme, jaký byl tedy její život v Itálii a co vše se jí přihodilo. A to mě tedy opravdu bavilo.


"Myslela jsem si, že toužím po ohni a rozmarném dobrodružství, ake nakonec jsem zjistila, že jsem si celou dobu přála po svém boku člověka, který mě vzbudí, abych nezmeškala východ slunce."

No a v "současné" lince zase zjišťujeme Lininu reakci na mámin deník, to, jak s ní nově zjištěné informace zamávají a nechybí tedy ani nějaká ta láska.. Ehm, už jsem se zmínila o Lorenzovi? Mám už jednoho takového knižního Lorenza, který je pro mě prostě bůh a jsem moc ráda, že tento Lorenzo pro mě to jméno ještě vyzdvihl. Což vlastně není až takové překvapení, když přihlédnu k tomu, že do kluků z knih se zamilovávám neustále. A myslím, že do Lorenza Ferrariho se zamiluje snad každý. Mě tedy zaujal od první chvíle. Zamilovávání se Liny a Lorenza rozhodně nepůsobilo nijak uspěchaně nebo vynuceně, naopak, vyústilo tak nějak samo od sebe a celé jsem si to mohla dokonale užít. A právě to, že pátrali po tajemstvích Lininy mámy, ty dva hodně spojilo dohromady, trávili spolu čas a zjistili, že ho spolu tráví opravdu rádi.


zdroj
Už jsem to slyšela od víc lidí a i já to zopakuju - Láska a gelato je rozhodně něčím víc, než jsem čekala a docela mě překvapila. I v samotném ději se dočkáme takového překvápka, které jsem sice tak nějak začala tušit dřív než Lina, ale pěkně to mnou zamávalo. Určitě považuju za pěkné zpestření deníkové zápisy, které mě v knihách asi nikdy neomrzí. K tomu nádherné prostředí Itálie, Linino hledání sama sebe, gelato a Lorenzo a jsem naprosto spokojená.

Moje hodnocení: 5/5

Taky vás tato kniha oslovila? A jaká je vaše oblíbení příchuť zmrzliny?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.