POLÍBENÁ LEDEM (Amanda Hocking)

Původní název: Ice Kissed
Český název: Políbená ledem
Autor: Amanda Hocking
Série: Kroniky Kaninu
Počet stran: 272
Nakladatelsví: CooBoo
Překlad: Jana Jašová
Rok vydání: 2015 (EN),  2017 (CZ)
Žánr: fantasy, young adult
Anotace: Ve velkolepých síních křišťálového paláce se skrývá tajemství, které hrozí zničit celé království…
Bryn Avenová se odmítá vzdát snu sloužit království, které miluje. Tento sen ji teď přivede do úplně nového světa… a třpytivého paláce Skojarů. 
Národ Skojarů potřebuje ochránit před tím samým brutálním nepřítelem, který ohrožuje Kanince, a Bryn jim chce pomoci. Sama je poloviční Skojarka a tohle je pro ni šance zjistit něco o svém ztraceném dědictví. Na Bryninu misi dohlíží její šéf Ridley Dresden, ale když jejich nepopiratelná přitažlivost nabere žhavé obrátky, jejich vztah dostane úplně jiný rozměr – na který není ani jeden z nich připraven. 
Jak se ti dva noří hlouběji do světa Skojarů, začínají odhalovat dlouho skrývané tajemství. Brzy vyjde najevo temná pravda o Brynině vlastním milovaném Kaninském království a zcela změní její postavení v něm… a ohrozí všechny, které miluje.

Moje recenze: 
Zdá se, že ve Skojarském království je něco v nepořádku. Potom, co se Bryn spolu s Ridleym podaří najít ztracenou skojarskou královnu je Bryn spolu s členem Högdragenu Kaspenem vyslána do jejího království, aby zpracovali hlášení o jejich strážných. Tam je opět přivítá k Bryn až příliš přátelský princ Kennet a ostatní členové královské rodiny a Bryn si uvědomuje, že nemůže věřit nikomu - a že kdokoliv může stát za záhadnými činy, které se v království dějí a které jsou spojené s Konstantinem Blackam a Viktorem Daligem. Do toho se snaží ještě poprat se skutečností, že je zamilovaná do svého šéfa Ridleyho a jemu taky není lhostejná, ale city jdou stranou, jakmile začnou události nabírat na obrátkách. Podaří se Bryn odhalit pravdu o tom, co se to vlastně děje?

zdroj
Po přečtení prvního dílu série - Mrazivý oheň - jsem měla trochu rozporuplné pocity. Kniha se mi opravdu líbila, ale přišlo mi, že se autorka ještě neprojevila v plné síle - že šlo především o seznámení se světem a nastínění problému, který bude rozvíjet dál. A tak se opravdu stalo, protože to, co předvedla v Políbené ledem se s prvním dílem téměř nedá srovnávat. Nakonec by z knihy mohla být i slušná fantasy detektivka, protože neustále tipujete, kdo co mohl udělat a nikdy si nejste jisti. A musím podotknout, že (snad) konečné odhalení mě opravdu překvapilo. 

Co musím autorce rozhodně taky pochválit je fakt, že kniha neskutečně rychle ubíhá. Rozhodně má u mě velké plus za poměrně krátké kapitoly, které vyvolávají dojem, že kniha ubíhá ještě rychleji a po každé jste hned potřebovali další. Kniha je neskutečně čtivá a je zde poměrně dost akce, které vám prostě nedovolí dát ji jen tak z ruky. Celkově musím říct, že oproti prvnímu dílu je kniha opravdu ještě o level výš.
zdroj
Bryn se mi zamlouvá čím dál tím víc. Trochu přehodnocuje některé své hodnoty, což já jen vítám a konečně jsem si oblíbila taky ji a Ridleyho. Nějak se mi doteď nemohli úplně dostat pod kůži, ale teď to konečně dokázali. Ačkoliv musím říct, že pokusy o flirtování prince Kenneta mi byly ze začátku opravdu sympatické, ale stalo se toho tolik, že teď jsem rozhodně v týmu Bridley.

Co se týče Skojarů - tedy, ti jsou opravdu divní. Celou dobu jsem nevěděla, komu věřit a téměř všechny jsem podezřívala. A nakonec se ukázalo, že vinni jsou nejspíš ti, které jsem nepodezřívala. Ale ještě není konec a můžeme se dozvědět spoustu nového. Tato trochu detektivní linka se opravdu povedla a já se doteď nestačím divit. 

zdroj
Na rozdíl od prvního dílu, který se mi sice líbil, ale měl nějaká ALE, jsem z pokračování naprosto nadšená. Jak už to tak často bývá, skončila kniha poměrně otevřeně a já si musím na rozuzlení nějaký čas počkat, ale pokud bude minimálně stejně skvělé jako druhý díl, počkám více než ráda. 

Moje hodnocení: 5/5

Jak se zatím série líbí vám? Těšíte se na rozuzlení?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.