PAPÍROVÁ PRINCEZNA (Erin Watt)

Původní název: Paper Princess
Český název: Papírová princezna
Autor: Erin Watt
Série: Royalové
Počet stran: 376
Nakladatelsví: Baronet
Překlad: Zuzana L'alíková
Rok vydání: 2016 (EN),  2017 (CZ)
Žánr:  young adult, romance, contemporary
Anotace: Ella Harperová se v prvé řadě snaží přežít. Spolu se svou přelétavou matkou se celý život stěhovala od města k městu, bojovala o přežití a věřila, že se na ni jednoho dne usměje štěstí. Po smrti matky ale Ella zůstala sama…
Dokud se neobjevil Callum Royal. Vytrhl Ellu z chudoby a odvezl ji do svého sídla, za pěti syny, kteří ji nenávidí. Bratři Royalové jsou jeden přitažlivější než druhý, ale nikdo ji nepřitahuje tak jako Reed Royal, jenž je však odhodlaný poslat ji zpátky do slumů, ze kterých vzešla.
Reed o ni nestojí. Prohlašuje, že Ella mezi Royaly nepatří.
Možná má pravdu.
Bohatství a luxus. Intriky a lži. Nic podobného Ella ještě nepoznala, a jestli má v paláci Royalových přežít, bude se muset naučit, jak být jednou z nich – a zůstat přitom sama sebou.

Moje recenze:
Ella žila celý život v chudobě. Její matka pracovala jako striptérka, aby je uživila a po tom, co onemocněla, začala mimojiné tuto práci dělat i Ella, aby mohla matce zaplatit léky. Po její smrti se Ella skrývala před sociálními úřady a hodlala tak žít, dokud nedosáhne plnoletosti. Vtom jí ale do života přichází Callum Royal a všechno změní. Tvrdí, že byl nejlepším přítelem jejího otce a teď chce být Elliným opatrovníkem. Přivede ji do úplně nového světa - do světa luxusu, víc peněz, než si Ella dokázala představit a do rodiny s jeho pěti syny, kteří k ní už od začátku zaujmou nepřátelský postoj. To však Elle nezabrání, aby nepropadla kouzlu Reeda Royala, přestože on to tak zřejmě nevidí. Ale postupně se Elle podaří zdolávat bariéry jejích nových "sourozenců", začnou se lépe poznávat a Ella má konečně pocit, že by vše mohlo být fajn a ona by mohla prožít šťastný život. Ale možná je to opravdu jen pocit...

zdroj
Do Papírové princezny jsem šla, aniž bych věděla, co přesně čekat. Těsně před tím, než jsem se do knihy pustila, jsem se dozvěděla, že jsou v ní ni erotické prvky, což mě upřímně překvapilo. A ano, opravdu tam jsou. A to celkem často. Ale přestože na erotickou literaturu nejsem úplně zvyklá, všechny tyto scény jsem si opravdu užívala. Zároveň se mi ale líbilo, že nešlo jen o erotický román. Šlo tu taky o Ellinu snahu prosadit se v naprosto novém světě, vypořádat se se všemi intrikami a tak nějak zkusit žít úplně od znovu. Tahle holka to vážně neměla jednoduchý a něco mi říká, že to ještě nějakou dobu o moc lehčí mít nebude.

Tak tedy Ella. Na to, že jí je jen sedmnáct let toho v životě zvládla víc než mnozí dospělí, ale přesto se na ni okolí dívá skrz prsty, protože pracovala jako striptérka, čímž se hned zařazuje do určité škatulky. Tohle opravdu nesnáším a jsem ráda, že se v knize toto škatulkování objevilo. Nechápu, jak si někdo může dovolit někoho odsoudit za to, co dělá, bez toho aby věděl okolnosti, které ho k tomu přivedly. Nehledě na to, že Ella sice pracovala jako striptérka, ale to je taky všechno - nikam dál nezašla. Ale vykládejte to všem, kteří si myslí svoje. Za toto Ellu neskutečně obdivuju a jsem ráda, že na sobě nedá znát, jak moc ji všechny tyto urážky bolí.

zdroj
Nevím, které holce by se nelíbilo mít knihu plnou popisu neskutečně pohledných a svalnatých kluků, ale mě se to teda líbilo. A moc. Už se mi tedy tolik nelíbilo jejich chování, ale i tak jsem si každou scénu s Royalovými dokázala užít. Všichni mě ale neskutečně štvali postojem, který k Elle měli, že se jí ani nezeptali na její verzi o tom, jaký byl její život a jasně jí dávali najevo, jak je v jejich domě nechtěná. Postupně jsme se alespoň některým bratrům dostali pod kůži a spolu s Ellou jsme zjistili, že ani oni to nemají až tak jednoduché a že smrt jejich matky je všechny velmi ovlivnila. Nejvíce jsme poznali Eastona a Reeda. A ačkoliv bych Reedovi asi propadla stejně jako Ella, z Eastona se pro mě vyklubal velký sympaťák. Pořád tedy rozhodně neschvaluju jeho chování k holkám, ale s Ellou si vytvořili opravdu kamarádský vztah a já doufám, že se vzájemně vytáhnou ze všech současných i budoucích potíží.

Co mě opravdu bavilo, bylo Ellino postupné získávání všemožných sexuálních zkušeností. Musela jsem se opravdu až smát jak je neskutečně nevinná v porovnání s tím, co o ní všichni prohlašují. S bratry Royalovými a kamarádkou Valerii se několikrát objevila na nějaké té párty a tam jakoby byla najednou ve svém živlu. Jak to tak většinou bývá, dělala tam věci, které by asi normálně neudělala a já musela dokonce na chvíli přestat číst, protože mě upřímně vyděsila představa, že bych se ocitla na jejím místě. Takže jo, odvaha Elle fakt nechybí, což už ale dokázala vším, čím si v životě prošla. 

zdroj
Slyšela jsem, že závěr skončí napínavě a ano, opravdu tak skončil. Na druhý díl si však dokážu vklidu počkat a vlastně jsem za tu pauzu i ráda. Závěr byl poměrně překvapivý, ale dle mého názoru jednala Ella trochu ukvapeně a jsem vážně zvědavá, co bude následovat. Kniha pro mě tedy byla opravdu příjemným překvapením a vzhledem k tom, že jsem do ní šla bez nějakých očekávání, jsem vážně nadšená. A kdo ví, třeba se po této sérii budu erotickým knihám vyhýbat méně. Zatím můžu první díl série jen doporučit a budu čekat na druhý díl.

Moje hodnocení: 5/5

Taky jste se pustili do této série? Co si myslíte o závěru knihy?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.