NEW IN MY BOOKSHELF - MAY 2017

Ahoj!
No, nevím jak u vás, ale u mě byl měsíc květen co se nových knížek týče opravdu velice plodný. Já mám sice poslední dobou trochu problém s tím, že si kupuju docela dost knížek, ale to co se mi nashromáždilo tento měsíc je už fakt silný kafe. Dámy a pánové, za květen mi v knihovně přibylo šílených 15 knih. ALE! Není to naštěstí jen tak. V květnu slavím narozeniny, ke kterým si knížky přeji vždycky, takže to se tady odrazilo. Dostala jsem čtyři knížky a od rodičů peníze, abych si koupila, jaké knížky chci. K tomu jedna z knih je e-kniha, kterou jsem sehnala za pouhé dva dolary a ke které se později ještě dostanu. No a světe div se, dokonce jsem jednu knihu vyhrála, z čehož mám velkou radost. Tak myslím, že se můžeme pustit do toho.

Začnu tedy knihami k narozeninám. Následující dvě jsem dostala od sestřenic. Pasažérku od Alex Bracken si přeji už strašně dlouho a konečně ji mám!! Nemůžu se dočkat, až si ji přečtu a pak rozhodně navážu druhým dílem, který u nás bude tuším v srpnu vycházet. No a Hedvábníka od Roberta Galbraitha jsem si nějak pořád ne a ne koupit, ačkoliv první díl se mi opravdu líbil, takže jsem ráda, že ho konečně vlastním. Sice je škoda, že první díl mám v paperbacku a druhý v hardbacku, ale hlavně, že ho mám. No a snad se k němu dostanu co nejdřív.

Další dvě knížky, které jsem absolutně nečekala, jsem dostala od kamarádky. Jde o knihy Manžel na objednávku od Catherine McKenzie a Drobný poklesek od Jane Elisson. Po první knize jsme už mnohokrát pokukovala v Levných knihách, takže za tu jsme opravdu ráda. Ještě více a delší dobu si chci od autorky přečíst sice její knihu Zapomenutá, ale ta nejspíš bude až druhou. No a u Drobného poklesku absolutně netuším, o co půjde, ale budu věřit, že to bude skvělá kniha a jsem rozhodně zvědavá.


Následují knihy, které jsem si koupila sama za peníze, které jsem dostala k narozeninám. Rozhodla jsem si tentokrát koupit knihy, které už dlouho chci, ale běžně bych si je asi jen tak nekoupila, protože si nejčastěji kupuji další díly sérií nebo knížky, které vycházejí nově. Toto se týká také velice profláklé knihy Illumiane od Amie Kaufamn a Jaye Kristoffa. Ačkoliv jde o sci-fi, které běžně úplně nevyhledávám, jsem na knihu neskutečně natěšená a hlavně - konečně mám doma knihu s asi nejoriginálnější obálkou ever. A co obálkou, celá ta kniha je prostě úplně něco jinýho. No a já se nemůžu dočkat, až si ji přečtu a pak samozřejmě taky pokračování Gemina.



Poslední dvě narozeninové knihy jsou opět první díly sérií, které jsou tu už pár let - každá z úplně jiného žánru. Školu dobra a zla od Somana Chainaniho si chci přečíst už asi sto let, protože mě na ní všechno láká - motiv kouzelnické školy, který já prostě můžu, samotné dobro a zlo a většinou naprosto nadšená ohlasy čtenářů.. Páni, fakt se děsně těším. No a jelikož jsem asi před půl rokem začala opravdu pravidelně sledovat Zoellu aka Zoe Sugg, ještě více jsem toužila po její young adult knize Girl online. Očekávám jednoduchou teenagerovskou oddechovku, které mám ale opravdu ráda a rozhodně mám v plánu přečíst si celou sérii.

A jdeme na knihy, které jsem si tedy koupila sama. Hned první je trošku omyl. Chtěla jsem si koupit druhý díl Měsíčních kronik od Marissy Meyer, tedy Scarlet a omylem jsem si koupila třetí díl - Cress. Ale to nevadí, stejně mám v plánu pořídit si celou sérii, takže je jedno v jakém pořadí. A pak si nejspíš dám nějaký maraton celé pohádkové série a jen doufám, že z ní taky budu nadšená. A nemohla jsem si nekoupit knihu Políbená ledem od Amandy Hocking, tedy pokračování Mrazivého ohně, který se mi opravdu líbil, ale mám tušení, že tu hlavní bombu si pro mě série teprve chystá, takže jsem opravdu zvědavá.

A kromě Políbené ledem jsem v květnu očekávala další čtyři knihy, které měly vyjít.. No, vlastně pět, když počítám jednu anglickou, ke které se ale ještě dostanu. Korunu od Kiery Cass jsem i pořídila jen abych měla kompletní sérii, kterou teprve začínám, ale naprosto jí propadám, takže mi Koruna nesměla chybět. Kniha od nakladatelství Baronet, kde nyní vycházejí tituly, které mě opravdu zajímají, je Papírová princezna od Erin Watt, což je pseudonym tuším dvou autorek. Jak už je poznat třeba z té Selekce, knihy z královského prostředí téměř vždycky miluju a tahle série mě už v angličtině nesmírně zaujala. Myslím, že půjde o takovou dospělejší Selekci, tedy co se toho královského prostředí týče - samozřejmě zde není žádná soutěž, nic takového, ale chci tím jen říct, že nejspíš půjde o trochu dospělejší příběh. A samozřejmě se těším.

A dvě knihy z klasického holčičího young adult žánru, na které jsem se neskutečně těšila, jsou Láska a gelato od Jenny Evans Welch a Náhradní kluk od Kasie West, O Lásce jsem slyšela, že jde o trochu hlubší příběh odehrávající se v mé milované Florencii a navíc je tu hrdina jménem Lorenzo, což mi prostě připomíná Mé (milované) sladké šestnácté století a proto se na knihu těším o to víc.. Ale možná si ji schovám na dovolenou u moře, pokud to tedy do té doby vydržím. No a Náhradní kluk bude klasický zamilovaný příběh, které si já prostě vždycky užiju a doufám, že nejinak tomu bude i tady.

Jak už jsem psala, koupila jsem si v květnu taky jednu e-knihu, čistě z toho důvodu, že po přečtení druhého dílu série jsem prostě nemohla čekat bůh-ví-jak-dlouho na vydání třetího dílu v češtině. Možná už tušíte, že jde o knihu A Court Of Wings And Ruin od Sarah J. Maas. Tady to nebudu dále okecávat, protože se o ní chci rozepsat hlavně v článku o knihách přečtených v květnu, ale jen řeknu, že se rozhodně řadím mezi lidi, kterým z knihy, potažmo z celé série, prostě spadla brada. Bylo to dokonalé. A co se angličtiny týče, bála jsem se, že v téhle fantasy sérii bude trochu těžší jazyk, ale nedělalo mi to nejmenší problém, z čehož mám velkou radost. No to je prozatím vše a pro více podrobností si ještě chvilku počkejte.


No a výčet zakončíme tedy knihou, kterou jsem vyhrála. Vyhrála jsem ji v soutěži na Facebooku nakladatelství Fragment a ještě jednou moc děkuju. Sice si tohle nikdo od Fragmentu nepřečte, ale aspoň pro dobrý pocit si poděkování neodpustím. Jedná se o knihu Léto, kdy jsme se potkali od Robin Constantine. Na tuto knihu se opravdu moc těším a jsem ráda, že už je tedy to léto a můžu si ji tématicky přečíst. Mělo by jít o jednu z těch hlubších young adult, což je vždycky příjemná změna od těch pouze zaláskovaných young adult bez opravdu závažných životních problémů.




Tak, tohle byly tedy mé nové knihy. Opravdu mi držte palce, ať se v červnu trochu krotím, protože ten počet knih je šílený. Ale vzhledem k tomu, že mám v červnu svátek, tak nevím, jak to dopadne :D Ale to nevadí, teď už jen potřebuju konec školy, ať můžu číst o sto šest. Mějte se krásně!

Ivett

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.