DECEMBER 2016 IN MOVIES - PART 2

Ahoj!
Jak jsem slíbila, tak činím - je tu druhý díl filmů, které jsem viděla v prosinci, tentokrát sice bez pohádek, ale přesto budou převažovat vánoční filmy. Takže chcete-li se ještě více než měsíc po Vánocích naladit na trochu vánoční atmosféru, směle pokračujte.

Nevím, jestli se Někdo to rád horké považuje přímo za vánoční film, ale vždy ho vysílají o Vánocích a já jej viděla poprvé právě loni o Vánocích a hádejte co? Naprosto jsem se zamilovala. Letos už jsem se fakt nemohla, dočkat až film zase půjde, protože to je prostě skvost. Božská Marilyn je prostě božská, ale kdo je ještě úžasnější jsou Jack Lemon a.Tony Curtis - hlavní dva mužští představitelé, kteří se vydávají za ženy. Už tohle slibuje pořádnou zábavu a když k tomu připočtu, jak neskutečně vtipně si s rolemi herci pohráli, můžu vám slíbit naprosto dokonalý zážitek.
Láska nebeská. Film, který pro mnohé k Vánocům neodmyslitelně patří. Já musím říct, že když jsem ho viděla poprvé (což bylo v létě v autobuse při cestě do Londýna), nebyla jsem z něj až tak odvařená. Ale letos (no jo, vlastně už loni) jsem se na něj koukla zase a opravdu můžu říct, že ho miluju. Je to další skvělý romantický film se skvělými herci, sledující osudy několika lidí, kromě toho jsem si opět zasmutnila a zavzpomínala při scénách s Alanem Rickmanem (RIP RIP RIP) a zkrátka jsem si to naprosto užila. Skvělý společník pro dobu, kdy jsem ležela úplně hotová a nemocná v posteli.
Jojo, další klasický americká vánoční film, který já úplně zbožňuju a nemohla jsem si jej nechat ujít, je Grinch. Protože kdo by nemiloval Grinche? Jim Carrey předvedl naprosto perfektní výkon právě ztvárněním Grinche, film je ohromně vtipný a zároveň i dojemný (btw. ta malá holčička je vážně Taylor Momsen? Like really?!) a naprosto mě vždy usvědčí v tom, abych nepřestávala milovat Vánoce, protože mi ukáže, jak důležitý je to svátek především co se rodinných vztahů týče.
A teď nějaká česká tvorba. Ehm.. říkal někdo S tebou mě baví svět? Tuhle českou vánoční (nebo spíš prostě zimní) klasiku milují už spousty generací a já jen doufám, že se k nim ještě další spousta přidá, protože tohle je jeden z anšich pokladů. Tři otcové sami se šesti dětmi na horách? No tak, to přece musí milovat všichni. Na ty vtipné momenty, hlášky, děti, "kamarády", na to vše se těším celý rok a pak si těch několik minut pořádně užiju a... no, mám chuť to zkouknout znovu :)
Kevin!!!! Moje totální srdcovka. Sám doma 1 i Sám doma 2: Ztracen v New Yorku prostě k Vánocům patří. A určitě nejen v naší rodině. Tohle je prostě boží film, s úžasným Kevinem, jeho skvělými kousky, které bych nedokázala vymyslet ani za sto let, dvěma záporáky, kteří se prostě nepoučí a Kevinovi tak všechny jeho způsoby ubližování jim prochází a samozřejmě jsou oba díly moc dojemný, protože když se ztratí malý kluk a je u toho děsně roztomilý, tak to prostě dojemný je. Ale především je to vtipný a jak už jistě víte - to já fakt ráda.
A zase něco českého - Pelíšky! Abych byla upřímná, úplně poprvé jsem je viděla až letos a ještě k tomu v létě :D Ale co, lepší pozdě než nikdy, že jo. Nicméně pointa - no samozřejmě, že ten film miluju. Kdo ne? Samozřejmě - můj milovaný humor je tu na každém kroku, ale kromě toho je vše prostě zasazené do oné doby, která pro český národ nebyla jednoduchá a je zde skvěle vidět, k čemu lidi doháněla, jak absurdní, ale zároveň nebezpečná byla a to je jistě něco, co se na filmu vždy cení. A kromě toho, ty vtipný scény jsou prostě nejvíc! :)
Která Disneyovka by se k Vánocům hodila víc než Ledové království? No, vzhledem k tomu, že se odehrává v zimě, tak nevím. A já si vysílání této pohádky letos o Vánocích rozhodně nemohla nechat ujít. Já ji prostě miluju. Je mi úplně jedno, že Let it go jsem slyšela už asi milionkrát a na každým kroku, i tak s vždycky budu zpívat s Elsou. Naprosto zbožňuju Elsu, Annu, jejich pouto, příběh, Kristofa, Svena a samozřejmě Olafa.. No kdo by ho nemiloval? Jelikož tato pohádka zažila onehdy pořádný boom, určitě ji většina z vás viděla a vzhledem k tomu, že je považována tak nějak víceméně za hodně oblíbenou, doufám, že ji taky tak zbožňujete.
Film, který teda vánoční vůbec není, ale opět se vysílá vždy o Vánocích, je Noc na Karlštejně. A zase zjišťuju, jaký jsem barbar, protože jsem tuhle další českou klasiku viděla celou od začátku až do konce teprve loni. Nicméně jsem si ten film úplně zamilovala. Ty písničky! Naprosto miluju Peška a Alenu, úplně úžasný pár a to, jak se tajně snaží dostat na Karlštejn a všechny legrační peripetie s tím spojené, to je prostě perfektní. A mimochodem, musím ještě zmínit, že letos v létě, když jsme byli na dovolené v Jindřichově Hradci, měli jsme možnost jít na představení u tamního zámku, kterým byla právě Noc na Karlštejně a byli jsme naprosto nadšeni. Výkony byly skvělé jako ve filmu, možná to bylo ještě o chlup vtipnější a zkrátka, jestli se vám někdy poštěstí vidět toto představení, rozhodně to bude stát za to.
Další série filmů, která vánoční teda rozhodně není, ale každý rok se doslova nemůžu dočkat, až půjde v televizi (a to i přestože mám ty filmy na DVD) a taky jsem ji viděla už asi stokrát - mluvím samozřejmě o všech čtyřech dílech Shreka. Aaaaa, to je moje naprostá láska. Shrek je prostě bůh. A to i přestože se mu nepodobá ani zdálky, ale prostě je. Celý film (nebo spíš filmy) s hlavním hrdinou včele ukazuje, že není třeba dělat ze sebe něco co nejste, stydět se za to, jací jste nebo jak vypadáte, dělat ze svých nedostatků přednosti, neztrácet humor, ale přitom je to vše šikovně zabalené v pohádkovém obalu. A hádejte co? Je to prostě sranda! První díl je skvělý, celé seznámení se se zlobrem Shrekem (mimochodem, miluju tu "hlavní" písničku), zakletá princezna Fiona a její vysvobození, šíleně otravný a malý král, Oslík, kterého miluju snad úplně nejvíc a co mám fakt ráda je propojení s pohádkovými postavy z jiných pohádek. Stejně skvělý je druhý díl, točící se především okolo Fioninina otce, "dobré" víly, prince Krasoně a.. "šťastně až navěky." Třetí díl je asi můj nejoblíbenější, protože je tu Artuš.. Jo, toho jsem si strašně moc zalíbila. Kromě toho jako to prohození duší Oslíka a Kocoura? Jo, jo, jo! Trocha kouzelnické školy, které miluju, kdekoliv se objeví, Shrekovo vyrovnávání se se skutečností, že bude otcem a prostě...M-I-L-U-J-U. No a čtvrtý díl je naopak můj nejmíň oblíbený, ale i tak ho mám ráda. Akorát to asi není díl, který bych potřebovala vidět stokrát. Přijde mi, že se už někam ztratil ten přirozený vtip a elegantnost předchozích dílů, ale i tak je to úžasný díl. I když jsem se upřímně celou dobu trochu bála, že to dopadne tak, že Shrekův nový "upravený" život, který získal podepsáním smlouvy s Rampelníkem zůstane navždy.






Film, který jsem letos viděla poprvé a opravdu se mi moc zalíbil, je animák Velká vánoční jízda. Ten vypráví příběh odehrávající se na Severním pólu, jak jinak než o Vánocích, v rodině Santových (upřímně nevím jestli se jmenují Sanotvi nebo Clausovi nebo jak, ale prostě rodina Santa Clause), kteří samozřejmě roznáší dárky na saních se sobím spřežením, ale taky dohlíží na elfy v továrně, kteří dárky vyrábějí a tak nějak si žijí svůj život zasvěcený děláním radosti dětem. Já už bych byla spokojená i s tímto, je to nádherný nápad a nádherný příběh. Ale samozřejmě i tady musí být nějaká zápletka. Ta se točí okolo nejmladšího člena rodiny Santových, která zjistí, že s předáním dárku jedné holčičce nastaly určité komplikace a je připraven udělat cokoliv, aby svůj dárek dostala. To je tak vše a můžu vám říct, že je to přesně takové, jaké si to představujete - nádherný vánoční příběh plný dětské radosti, štěstí, dojemných scén, vtipného bývalého Santy a tak dále. No prostě nádhera.
Jak už asi víte, jsem velkým milovníkem Barbie filmů. A od té doby, co jsme se sestrou před pár lety dostaly k Vánocům film Barbie a kouzelné Vánoce k nim každý rok neodmyslitelně patří. Je to vlastně jen Barbie adaptace klasického známého příběhu o třech vánočních duších - duch minulých, současných a budoucích Vánoc. Jako v každé adapataci tohoto příběhu, ani tady nechybí proměna hlavní postavy ze sobecké a kruté osoby v člověka se srdcem na dlani, kterým byla dříve. No co vám budu povídat, je to prostě nádhera a já to zbožňuju.
Pohádka, která asi není moc známá, ale já ji mám už několik spojenou s pečením perníčků, k čemuž si ji vždy se sestrou pustíme, se jmenuje Vánoční rolničky. Je to jednoduchý, ale krásný příběh vyprávěný elfem a pojednávající o příběhu jedné chudé rodiny, ve které vidí každý její člen kouzlo Vánoc v něčem jiném a proto si nakonec navzájem tak úplně nenadělí to štěstí, ve které doufali. Je to prostě krásný příběh a já se na něj každý rok moc těším.
Další česká filmová série, která alespoň u nás k Vánocům rozhodně patří (a to i přesto, že se první díl odehrává v létě) jsou Chobotnice z II. patra a Veselé Vánoce přejí chobotnice. Tenhle nádherně ztvárněný film pojednává o klasické české rodině, která v prvním filmu jede na dovolenou k moři a jaksi skončí někde, kde by asi skončit neměli. Ale právě tam se hlavní dva hrdinové - sourozenci Holanovi - setkávají s jistými živými mluvícími hmotami, které vymodelují do tvaru chobotniček a které podstatně ovlivní jejich následující život. A druhý díl odehrávající se v zimě mě baví taky, strašně se mi líbí, jak se chobotničky přizpůsobují životu v Praze, jak se snaží pomáhat a to vše okolo. A kromě toho je ve filmu skvělá i samotná rodina, jejich vyvíjející se vztahy a neví co ještě - no zkrátka tyhle filmy zbožňuju.
Poslední česká klasika, která často chodí na Vánoce a jde opět o duologii jsou filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. Já, jakožto velká obdivovatelka Tomáše Holého, tyhle filmy (a vůbec všechny filmy s ním) naprosto zbožňuju. Ten jeho přirozený a částečně neohrabaný, ale v dobrém smyslu, dětský styl, který vložil do všech jeho rolí nikdy nepřestanu milovat a vždy mě přiměje zavzpomínat na své dětství. To je možná trochu divný, ale je to tak. První díl odehrávající se tématicky v zimě je skvělý - seznámení s Vaškem, který poznává svého tátu a jak se to vše zamotá, to je prostě super. A druhý díl - ten mám snad ještě radši. Ten se tedy odehrává v létě a je o poznávání Vaškova dědy, který žije na místě, kde si Vaškova máma rozhodně nepředstavovala ideální prázdniny. Ať už proto, že si tam rozhodně neodpočine, uklízí, vaří a tak dále nebo (a především), že musí denně trnout strach, aby Vašek s jeho tátou horolezcem nelezli po okolních skalách. A celé to má prostě sův šarm, který miluju a nepřestanu milovat nikdy.
Film, který jsem teď viděla poprvé je poslední díl Kaměňáku - Vánoční Kameňák. A bylo to asi takový, jako jsem čekala - žádný příběh (jak už jsme zvyklí samozřejmě), ale super blbost na zasmání a odreagování (a tu blbost samozřejmě myslím v dobrým). No takže asi tak, vím, že hodně lidí Kameňák rádo nemá, ale já jo, vždycky se prostě zasměju a to je fajn.
Poslední vánoční "film", i když tady spíš jen o opravdu krátký doporovodný film je Šťastný a veselý Madagaskar. Ten jsem si letos opět pustila poprvé, protože prostě miluju Madagaskar a rozhodně mě nezklamal. Moji milovaní vtipní zvířecí hrdinové zachraňují Vánoce? Yes, please! No prostě Madagaskar je moje láska :)
A nakonec? No, v prosinci se naskytly dvě příležitosti, kdy jsme byly se sestrou doma a tedy jsme dokoukaly asi sto padesátý rewatch Harryho Pottera, ovšem teď v angličtině. Takže předposlední díl byl samozřejmě Harry Potter a relikvie smrti - 1. část. Ten mám samozřejmě jako všechny moc ráda - Harry, Ron a Hermiona se poprvé nevrací do Bradavic, ale vydávají se pátrat viteály - první krok na cestě ke zničení Voldemorta. Naprosto miluju hned jednu z úvodních scén - sedm Harryů, kdy se kvůli ochraně Harryho sedm dobrovolníků (a jeden nedobrovolník) pomocí mnoholičného lektvaru promění v Harryho a mě to prostě přijde strašně vtipný. Kromě toho je tu skvělý vztah hlavního tria, i ta slavná hádka mezi Harrym a Ronem je nakonec přece jen možná posílí, vždycky se lekám u scény, kdy se Nagini vydává za Batyldu Bagshotovou a Dobby.. no, ten mě vždycky rozpláče.
A závěr série - Harry Potter a relikvie smrti - 2. část je samozřejmě skvělý. Vloupání se do banky, dobrodružství s drakem, návrat do Bradavic, konečná bitva, pravá tvář Severuse Snapea, pravda o posledním viteálu a relikviích smrti, no jsem prostě v ráji. Já Harryho Pottera miluju a nedokážu vám ani popsat, jak neskutečně jsem smutná vždy, když dočtu nebo dokoukám poslední díl, protože bych si to celé okamžitě dala znovu. A je mi fakt úplně šumák, že už to uvidím po milionté, tohle se mi neokouká nikdy.





Uff, ani nevíte, jak se mi ulevilo, že jsem ty resty konečně dopsala. Ale fakt jsem vám chtěla představit a doporučit své oblíbené filmy, takže bych článek napsala, i kdyby to mělo trvat až do příštích Vánoc. No a teď abych se vrhla na lednové filmy, že :D Takže určitě zase za pár dní u lednové verze tohoto článku. Do té doby se mějte krásně!

Ivett

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.