YEAR 2016 IN BOOKS

Ahoj!
A je to konečně tady. Odhodlala jsem se napsat článek, ve kterém shrnu všechny mé knižní události minulého roku. No tedy, nebude toho zase tolik, jen vám tak nějak řeknu, kolik jsem toho přečetla, co všechno jsem splnila nebo nesplnila a pozor - já opravdu nesnáším dělat jakékoliv seznamy oblíbenosti a vybírat oblíbené knihy nebo cokoliv jiného, ale přesto jsem se rozhodla vybrat takových 10 nejlepších knih za minulý rok (a teď doufám, že se do těch deseti vlezu). Ty už tedy nebudou seřazené podle oblíbenosti, prostě vyberu 10 nejlepších knih a bude. Ale nejdřív nějaké ty statistiky.

Letos jsem začala trávit více času na Goodreads a poprvé se rozhodla dát si challenge. A protože jsem si moc nevěřila (jak už jsem psala mockrát - jsem fakt pomalý čtenář) dala jsem si výzvu přečíst 40 knih. A výsledek? Dle Goodreads jsem ji splnila na 140%, protože se mi nakonec povedlo přečíst 56 knih.  A teď už jaksi nevím, jak zobrazit takové to celkové shrnutí na Goodreads, ale pamatuju si, že jsem přečetla přes 18 000 stran, což se mi fakt líbí. Opravdu, na to, že jsem vážně pomalý čtenář a nebudu se tedy rovnat s těmi, co přečtou mnohem více knih, jsem docela spokojená. Ovšem teď, na rok 2017 se opravdu vyzývám - pokusím se zmáknout 70 knih, protože sedmička je mé šťastné číslo a zkrátka bych se ráda pokusila o opravdovou výzvu. Tak mi držte palce.

Nejtenčí knihou, kterou jsem přečetla, byla První láska od Jacqueline Wilson se 132 stranami, kterou jsem četla už poněkolikáté. Naopak největší bichlí (doslova) byla kniha, která je zároveň poslední přečtenou knihou roku 2016 - Královna stínů od Sarah J. Maas s 656 stranami. 

Kromě Goodreads challenge jsem se rozhodla zúčastnit taky knižní výzvy na Databázi knih, kterou se mi povedlo splnit, ale teda jen tak tak. Ještě nejsem rozhodnutá, zda se jí zúčastním i letos, protože některé úkoly mi přijdou takové zvláštní, ale je možné, že ano. 

10 NEJLEPŠÍCH KNIH ZA ROK 2016

1. Než jsem tě poznala (Jojo Moyes)
První knihou, která mi ihned přišla na mysl, je Než jsem tě poznala. Ta mě doopravdy dostala a nějakou dobu mi trvalo, než jsem se z ní vzpamatovala. Přestože jsem řekla, že knihy nejsou seřazeny, tato je možná úplně ze všech nejlepší, protože v jedné knize jsem dostala pořádnou dávku humoru, smutku a života a to mě opravdu baví. Stejně jako mě potom bavil i film. Rozhodně mám v plánu doporučovat tuto knihu na každém kroku a pokud jste ji vy náhodou ještě nečetli, doporučuju vám tak učinit.




2. Všem klukům, které jsem milovala (Jenny Han)
Jelikož jsem minulý rok přečetla obě knihy ze série a obě se mi líbily, nemohla jsem se rozhodnout, která byla lepší. Ale nakonec padla volba na první díl, protože si zkrátka tak dobře pamatuju, jak jsem trávila Velikonoce čtením této knihy, nemohla jsem se od ní odtrhnout a naprosto si užívala love story Lary Jean a jejích kluků.. Jo, samozřejmě, že je to prostě jen young adult kniha, která se tématem nemůže rovnat třeba právě s předchozí knihou, ale to mi vůbec nebrání, abych si ji užila téměř stejným způsobem.





3. Divergence (Veronica Roth)
Tady jsem na tom úplně stejně- opět jsem loni přečetla poprvé celou sérii a celá se mi líbila. Ale když nad tím tak uvažuju, asi jsem si vážně nejvíc užila první díl. Celé to poznávání světa Divergence, jak tam všechno funguje, systém frakcí a zejména to, jak se Tris přizpůsobovala životu ve frakci Neohrožených. Vím, že spousta lidí nemá tuto sérii úplně v lásce, ale já jsem rozhodně jejím fanouškem. Myslím, že kromě skvělé dystopie zde najdete i myšlenky použitelné v běžném životě a to mě na knihách tohoto žánru vždycky baví.



4. Prázdné místo (J. K. Rowling)
Prázdné místo je kniha, které jsem se fakt bála. Jistě, je to moje oblíbená Rowlingová, ale tohle už prostě není Harry Potter a tak jsem si nebyla jistá, jak dobře knihu dokážu pochopit. No a jak vidíte, dopadlo to tak, že ji řadím k nejlepším z celého roku. No, bála jsem se zbytečně, ačkoliv je jistě dobře, že jsem ji nečetla třeba i o rok dříve. Myslím, že k tomu, abyste plně pochopili celé poselství knihy, je rozhodně nejlepší, když jste co nejstarší. Tím samozřejmě říkám, že za rok bych si z ní jistě odnesla zase o něco víc. A třeba si ji i zkusím za pár let znovu přečíst, abych zjistila. zda mám pravdu. Ovšem tohle rozhodně není kniha, kterou byste chtěli číst stále dokola. Je drsná, krutá a je přesným obrazem reality, ve které žijeme, ač si to někdy ani moc neuvědomujeme. Ani jedna z těchto věcí není nic, co by se vám líbilo, ale alespoň já jsem si toho z knihy tolik odnesla, že tady prostě nemůže chybět.
RECENZE

5. Panství Edenbrooke
Panství Edenbrooke je kniha, kterou jsem si koupila jen tak, protože se mi prostě líbila obálka a popis a nic moc jsem od ní nečekala. A ono to vlastně ani nic moc velkého není, jen nádherný historický romantický příběh. Ale přesně tohle je to, co já miluju a já si knihu tak neskutečně užila a vzpomínám na ni s takovou láskou, že ji prostě řadím k bombám z loňska. Toť vše.
RECENZE





6. Čarodějnice z Hex Hall (Rachel Hawkins)
Opět řeším stejný problém jako u Divergence - jak si mám sakra vybrat jednu knihu ze série, když celá byla dokonalá? Nicméně vsadila jsem opět na první díl a to zkrátka proto, že když ten nový svět objevujete, je to vždycky nejlepší. Zamilovala jsem se do sarkasmu hlavní hrdinky Sophie, jejích trefných poznámek a ano, zamilovala jsem se do Archera. To je prostě chlapec, jak má být. A kromě toho, naprosto miluju, když se někde objeví kouzelnická škola (viz Harry Potter), takže jsem si to užívala o to víc. A příběh, kde jsou čarodějnice, upíři, vlkodlaci, démoni, víly a bůhví co ještě dohromady? Sem s tím!



7. Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Můj druhý retelling Krásky a zvířete loňského roku a naprostá bomba. Samotný pohádkový příběh je jeden z mých nejoblíbenějších a to, do jakého světa ho Sarah J. Maas dokázala zasadit je naprosto úžasný. Hlavní hrdinka prošla za celou knihu obrovským vývojem a bylo fakt neskutečně zajímavé u S. J. Maas číst pro změnu o hrdince, která se nedokáže ochránit vražděním :D Chemie mezi "kráskou" a "zvířetem" fungovala dokonale, příběh byl snad ještě dokonalejší a já už se doslova třesu na druhý díl, o kterém všichni mluví, jak je ještě úžasnější.
RECENZE


8. Harry Potter a prokleté dítě (John Tiffany, Jack Thore, J. K. Rowling)
Kdo se vloni netěšil na "nového" Harryho Pottera? Já teda rozhodně jo. A jak už jste mohli poznat z recenze, patřím do skupiny lidí, kteří jsou z knihy nadšení. Jo, nejdřív jsem si říkala, jestli se tu někdo nezbláznil, ale to mě hned přešlo a v závěru se mi osmý Harry Potter moc líbil. Hlavní hrdina Albus sice nikdy nebude můj oblíbence, zato Scorpius, to je jiný kafe. Návrat mých oblíbených hrdinů byl prostě kouzelný a už třeba jen proto tady kniha nemůže chybět. A co se zápletky týče, ta je šílená.. Nebo spíš šíleně geniální.
RECENZE



9. Volání kukačky (Robert Galbraith)
Páni, teď už je fakt oříšek vybrat poslední knihy. Už teď je mi jasný, že spousta skvělých se tu nevejde, ale co se dá dělat. Nicméně, vybrala jsem Volání kukačky jako jedinou detektivku (ale přečtla jsem jen dvě) a jako téměř třetí knihu od stejného autora. A není to tím, že bych jí nadržovala, ale prostě proto, že zatraceně dobře píše a to zřejmě jakýkoliv žánr. Naprosto mistrně se poprala s detektivkou, tak aby vás jako správný Sherlock dokonale zmátla a udělala z vás osla (což se mi ale líbí) a zároveň mě dokázala zaujmout i osobním životem detektiva Cormorana a Robin. No prostě dokonalost a na další případy tohoto dua se už moc těším.
RECENZE


10.  Série Skleněný trůn - Skleněný trůn, Půlnoční koruna, Dědička ohně, Královna stínů (Sarah J. Maas)
Tak a jsme ve finále. Tomuhle jsem se celou dobu vyhýbala, protože mi bylo jasné, že sem musím zařadit některou knihu ze série Skleněný trůn. No jo, ale jakou, když všechny byly dokonalé? A jelikož jsem už byla opravdu zoufalá, rozhodla jsem se pro malý švindl. Jak vidíte, zařazuji sem celou  zatím vydanou sérii. Proč? Protože každý díl je naprosto jedinečný. Protože po každém díle zůstanete s pusou dokořán. Protože si nikdy nejste jistí, zda ten váš vysněný pár konečně budete moct zase shipovat nebo ne. Protože vás pokaždé překvapí ladnost a perfektnost Celaenina vraždění. A takhle bych mohla pokračovat. Když se podívám, jak se příběh od prvního dílu vyvinul, je to neskutečný proces. Ale přesto neustále s láskou vzpomínám na čtení každého dílu a už teď se těším na případný re-reading. A na co se těším ještě víc? Na další díly!!
RECENZE, RECENZE, RECENZE, RECENZE




SEZNAM VŠECH PŘEČTENÝCH KNIH ZA ROK 2016
Sněží, sněží (John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle)
Panika (Lauren Oliver)
Amy a Roer: Na cestě (Morgan Matson)
Dívka, 15 - Flirtování po francouzku (Sue Limb)
Dívka, 15, milá, ale praštěná (Sue Limb)
Dívka, skoro 16 - Šílené utrpení (Sue Limb)
Dívka, 16 - Kolosální trapas (Sue Limb)
Dívka, 16 - Totální fiasko (Sue Limb)
Dívka, 16 - Čokoládové SOS - re-reading (Sue Limb)
Dívka, 16 - Bombastický večírek - re-reading (Sue Limb)
Dívky, 15, Absolutní šílenkyně (Sue Limb)
Dívky, 16 a vypráskaný prázdniny (Sue Limb)
Dívky, 16, Bohyněmi za sedm dní (Sue Limb)
Všem klukům, které jsem milovala (Jenny Han)
Příliš mnoho Kateřin (John Green)
Eleanor a Park (Rainbow Rowell)
Divergence (Veronica Roth)
Rezistence (Veronica Roth)
Aliance (Veronica Roth)
Čtyřka (Veronica Roth)
Prázdné místo (J. K. Rowling)
Zápisník jedné lásky (Nicholas Sparks)
Dech (Sarah Crossan)
Vzdor (Sarah Crossan)
P.S. Stále tě miluju (Jenny Han)
Panství Edenbrooke (Julianne Donaldson)
Netvor (Alex Flinn)
Čarodějnice z Hex Hall (Rachel Hawkins)
Démon z Hex Hall (Rachel Hawkins)
Bitva o Hex Hall (Rachel Hawkins)
Než jsem tě poznala (Jojo Moyes)
Všechny malé zázraky (Jennifer Niven)
Dívka, již jsi tu zanechal (Jojo Moyes)
Skleněný trůn (Sarah J. Maas)
Umění předstírat (Rachel Harris)
Unite me (Tahereh Mafi)
Půlnoční koruna (Sarah J. Maas)
Dědička ohně (Sarah J. Maas)
První láska - re-reading (Jacqueline Wilson)
Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Velký Gatsby (F. Scott Fitzgerald)
Pekáč buchet (Kateřina Petrusová)
1984 (George Orwell)
Will Grayson, Willl Grayson (John Green, David Levithan)
Harry Potter a prokleté dítě (John Tiffany, Jack Thorne, J. K. Rowling)
Volba (Nicholas Sparks)
Inferno (Dan Brown)
Levandulová zahrada (Lucinda Riley)
Děti z Bullerbynu - re-reading
Harry Potter and the Philosopher's Stone (J. K. Rowling)
Babička (Božena Němcová)
Volání kukačky (Robert Galbraith)
Dárek z pravé lásky (Stephanie Perkins)
Deník malého poseroutky (Jeff Kinney)
Harry Potter a Tajemná komnata (J. K. Rowling)
Královna stínů (Sarah J. Maas)

Tak a to je zřejmě vše ke shrnutí roku 2016 z knižní stránky. Musím říct, že se mi knižně docela dařilo, přestože od září už to trochu pokulhávalo, ale co se dá dělat - škola je škola. Doufám, že vy jste měli skvělý rok, jak knižně, tak i v osobním životě, že jste přečetli spoustu skvělých knih a že jich letos třeba přečtete ještě víc. Mějte se krásně!

Ivett

1 komentář:

  1. Diverfenciu som si aj ja obľúbila, ale mojou topkou sa stali knihy Mesto kostí a pokračovania:)

    Giveaway o balíček produktov v hodnote 100€

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.