VOLBA (Nicholas Sparks)

Původní název: The Choice
Český název:  Volba
Autor: Nicholas Sparks
Série: -
Počet stran: 272
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Dana Stuchlá
Rok vydání: 2007 (EN), 2016 (CZ)
Žánr: romance, contemporary
Anotace:
Nový román od bestsellerového autora o lásce ztracené i nalezené a o volbách, které jsou někdy těžké jako život sám. Travis Parker má vše, co by si muž mohl přát – dobrou práci, krásný dům a spoustu kamarádů na trávení volného času. Je si téměř jist, že romantický vztah by jeho pohodlný život jen zkomplikoval. Názor změní ve chvíli, kdy se jeho novou sousedkou stane Gabby Hollandová. Přestože se k Travisovým pokusům o sblížení nejprve staví nepřátelsky, jeho nezdolnost je nakonec svede dohromady. Ale to je teprve začátek jejich dlouhé společné cesty, na jejímž konci bude jeden z nich muset volit: Jak daleko se smí zajít, aby naděje na lásku zůstala živá? 

Moje recenze:
Gabby je žena, která žije svůj poměrně nudný život - se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se i přestěhovala, ve své práci lékařky v malém městečku s pejskem Molly. Naproti tomu Travis sice žije celý život ve stejném městě, ale jeho život rozhodně nudný není - neustále prožívá nějaká dobrodružství, cestuje a pravidelně se schází se svými dobrými přáteli, jejich manželkami a dětmi. Což je taky jediná věc, kterou Travis ještě nenašel - ženu, která by byla ta pravá. Přestože Gabby si myslí, že toho pravého už našla, možná to tak jisté není, když se v podstatě přes svou fenku seznamuje s Travisem a začínají se přátelit. Netuší, co vše se jim přihodí a kam je osud zavane, ale jsou připraveni tomu čelit. 

zdroj
Fíha, teda popsat u této knihy děj bez vyzrazení nějakých spoilerů je pro mě celkem oříšek. Na úvod bych se ráda vyjádřila ke svému postoji k Nicholasu Sparksovi. Volba je druhá kniha, kterou jsem od něj četla - ta první byl Zápisník jedné lásky. No a musím říct, že ten, ačkoliv se mi v závěru líbil, mě zas tak neuchvátil. Ovšem už tehdy po dočtení a teď o to víc jsem si říkala, že to nejspíš bude tím, že jsem před knihou viděla film, který je dokonalý a měla jsem prostě až velká očekávání. Protože to, co předvedl Sparks v této knize je naprostý skvost.

"Jak daleko by měl člověk zajít ve jménu opravdové lásky?"

V celé knize jsou dvě roviny příběhu - první je z doby, kdy se hlavní postavy seznamovaly a druhá je ze současnosti. Část, kdy se Travis a Gabby poznávají je zkrátka taková klasická romantika, velmi vášnivá romantika a mě se to moc líbilo. Prostě na zvednutí nálady. Nicméně, jak jsme už u Sparksových knih zvyklí, nic tu není dlouho růžové (vzhledem k tomu, že je Nicholas Sparks tímto známý, nepovažuji to za spoiler). Něco se zkrátka pokazit musí, což se ukazuje právě v druhé části příběhu. Ale i ta se mi moc líbila - bylo tu nádherně vykresleno, co si postavy prožívají, emoce tu byly opravdu silné a já jsem opravdu netušila, jak to dopadne. Což se mi zas tak často nestává, většinou mám tušení, jestli bude happy end nebo ne, ale tady jsem pořád byla na vážkách a o to více se mi příběh líbil.

zdroj
Co se týče postav - naprosto jsem si zamilovala Travise. To je prostě tak úžasný chlap. Má, řekla bych spontánní, dobrodružnou povahu, jde si za svým cílem, ale zároveň na nic netlačí, je trpělivý a navíc to umí se zvířaty. No a Gabby se mi taky líbila - na začátku mě sice chvilku štvala, ale postupně si mě taky dostala. Kdo si mě ale dostal okamžitě, je Travisova sestra Stephanie. Jednak se mi moc líbil sourozenecký vztah mezi nimi (byli spíš jako nejlepší kamarádi) a celková Stephanie byla úžasná - dost podobná svému bratru a přesto ho některými svými vlastnostmi doplňovala a byla zkrátka jedinečná.

zdroj
Volba je určitě kniha, kterou bych vám mohla doporučit. Jako snad všechny Sparksovy knihy, i tady najdeme romantický příběh o silné lásce, která musí překonat pár překážek a není to zkrátka jednoduché. Mimochodem, zjistila jsem, že docela nedávno vyšel ke knize i film, na který mám teda určitě v plánu se co nejdřív podívat, takže o něm vám pak dám určitě taky vědět.

Moje hodnocení: 5/5

Jaký je výš postoj ke Sparksovi a jeho knihám? A četli nebo viděli jste Volbu?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.