UMĚNÍ PŘEDSTÍRAT (Rachel Harris)

Původní název: The Fine Art of Pretending
Český název: Umění předstírat
Autor: Rachel Harris
Série: Umění předstírat
Počet stran: 312
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Světlana Ondroušková
Rok vydání: 2014 (EN),  2015 (CZ)
Žánr: romance, contemporary, young adult
Anotace: Podle kluků na fairfieldské akademii existují dva druhy holek – ty na trvalý vztah a ty na nezávazné randění a užívání si. Sedmnáctiletá Alyssa je rozhodně ten první typ – a upřímně touží to změnit. A tak zahájí svou radikální proměnu, jejímž cílem je Justin Carter, největší krasavec a lamač dívčích srdcí. A aby si ji vůbec všiml a ona se zařadila mezi oblíbené holky na randění, přemluví svého kamaráda Brandona, populárního sportovce, aby předstírali, že spolu chodí. Zprvu nevinná hra na šťastný pár postupně přerůstá v něco mnohem víc – v něco, co navždy může zničit jejich dlouholeté přátelství i Alyssinu snahu stát se někým jiným.

Moje recenze:
Aly už nebaví, že je kluky neustále opomíjená a brána jen jako kamarádka nebo holka na vztah. Chce radikální změnu. Chce, aby ji kluci začali vnímat jako opravdovou holku - aby měli chuť si s ní jen tak nezávazně něco začít. A kdy jindy se změnit než v posledním ročníku střední školy? Nicméně jak Aly brzy zjišťuje, fyzická proměna a sexy hadříky k úplné proměně nestačí. Musí se změnit hlavně vnitřně, být více sebevědomá a nějak tu proměnu dokázat. A tak se rozhodne požádat svého kamaráda Brandona, aby předstíral, že spolu chodí. Nezávazně. Brandon souhlasí a tak se vžijí do svých rolí. Všichni spolužáci a kamarádi Aly proměnu i chození s Brandonem baští a berou na vědomí její radikální změnu osobnosti. Alyiným cílem k dovršení proměny je získat si školního krasavce Justina. Ale věci se trochu zamotávají. Co když předstírání přeroste v něco víc?


zdroj


Na tuto knihu jsem se strašně moc těšila, protože jsem četla sérii Mé sladké šestnácté století od Rachel Harris a její další knihy jsem se nemohla dočkat. A rozhodně jsem nebyla zklamaná. Dostala jsem přesně to, co jsem čekala - oddechové letní čtení, nad kterým nemusíte moc přemýšlet a necháte se zkrátka jen okouzlit kouzlem knihy. Na Šestnácté století to sice nemá, protože to je jedna z mých oblíbených sérií, ale i tak jsem si knihu moc užila.

Aly mi byla moc sympatická. Líbila se mi ta její operace Sex-appeal, jak se opravdu snažila změnit, jaké to pro ni bylo a v neposlední řadě jak se vyvíjel její vztah k Brandonovi. Brandona jsem si však ovlívila ještě víc. Ani moc nevím proč, ale jeho kapitoly jsem si užívala ještě víc. Hodně mě zaujal jeho životní příběh a jaké kvůli tomu zaujal názory, což je jedna z těch hlubších myšlenek knihy. Musím tedy říct, že už mě chvílemi rozčilovalo, jak si pořád nejsou schopni přiznat své city. Měla jsem sto chutí vstoupit do knihy a říct jim svoje. Ale to mě na tom zároveň bavilo :D


zdroj

Pokud si chcete ještě teď na konci léta přečíst nějakou oddychovou knížku, která vám sice nepřinese nějaké hluboké myšlenky, ale jen  vám zpříjemní den a vykouzlí úsměv na tváři, určitě mohu Umění předstírat doporučit. A já doufám, že nakladatelství CooBoo vydá i druhý díl, který by se měl týkat Justina, na což jsem velmi zvědavá. Ale když ne, určitě si knihu pořídím v angličtině.

Moje hodnocení: 4/5

Jste na takovéto oddychové letní knihy nebo máte radši knížky s hlubšími myšlenkami? A četli jste Umění předstírat?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.