SUMMER 2016 IN MOVIES - PART 1

Ahoj!
Ať tady tu knižní atmosféru trochu okořením, rozhodla jsem se na konci každého měsíce napsat také článek o filmech, které jsem v daném měsíci viděla. No a protože léto je období, kdy tu těch filmů bude nejvíc, protože mám nejvíc času, ráda bych se v prvním článku zmínila o filmech za celé léto, ne jen za srpen. Ale příští měsíc bude už článek jen s filmy, které jsem viděla v září.
V létě jsem byla dohromady třikrát v kině, některé filmy jsem viděla v televizi nebo na DVD a na spoustu filmů jsem se podívala na internetu, protože jsem nedávno zjistila, že je spousta filmů, které bych ráda viděla a kdy jindy je na ně víc času než v létě? Nicméně protože je jich opravdu hodně, článek rozdělím na dvě nebo tři části. Jde se na to.

KINO

Zaručeně jedním z nejlepších filmů za toto léto, bylo Než jsem tě poznala, které jsem si v kině nemohla nechat ujít. Pár dní předtím jsem přečetla knihu, na kterou je na blogu recenze, a která mě naprosto uchvátila. A když ještě k tomu Willa hrál můj oblíbený Sam Claflin a ještě k tomu se tam objevil i Matthew Lewis, už vůbec mi to nemohlo ujít. A jaký byl film? No zkrátka nepopsatelný. Nepopsatelně úžasný. Kdyby mě někdo nutil říct, zda je lepší film nebo kniha, nedokázala bych odpovědět, protože obojí je stejně dokonalé (vypadá to, že mi za chvíli dojdou superlativy). Herecké výkony byly famózní, našla jsem si tam novou oblíbenou herečku Emilii Clarke, protože ta Louisu zahrála lépe, než bych si mohla představit, vztah Willa a Louisy byl zahrán skvěle, stejně jako Louisna rodina a já prostě nenacházím výtku. A ano, bylo to velmi dojemné, přestože jsem věděla, jak to dopadne.
Druhým filmem, na který jsem se se sestrou vypravila do kina, bylo Hledá se Dory. Hledá se Nemo jsem viděla několikrát, takže pokračování jsem musela vidět a bylo to přesně takové, jaké jsem to čekala. Dory byla opět úžasná, často mi jí bylo líto, příběh byl kouzelný, vtipný i smutný a nové podmořské postavy se mi taky líbily. Příběh se mi zkrátka moc líbil a myslím, že kdo si v dětství oblíbil Nema,oblíbí si i pokračování, a to jak dítě tak skoro/úplně dospělý.
A nejčerstvější film, který jsem zhlídla s rodinou v kině byla nová česká pohádka Zdeňka Trošky Strašidla. Na tu jsem se moc těšila a vůbec mě nezklamala.  Lákalo mě hodně slibné obsazení a trailer, který mi přišel skvělý. A ono to podle mě opravdu skvělé bylo - pozorovat, jak se stašidla snaží žít ve skutečném světě, pracovat, chodit do školy a tak dále, bylo velmi zajímavé a velmi vtipné. A samozřejmě se nemohou zbavit své kouzelné podstaty. A tohle vše se mi prostě moc líbilo, herci podle mě odvedli dobrou práci a tato pohádka (i když teda ne úplně pohádka) se řadí k dalším, které mám od Zdeňka Trošky moc ráda

DVD/PC

Sérii, kterou jsem už strašně dlouho chtěla vidět a když jsem viděla, že máme první díl na DVD, konečně jsem se k tomu dostala. Mám na mysli Piráty z Karibiku. První díl - Prokletí Černé perly jsem teda objevila doma na DVD a úplně jsem se do Pirátů zamilovala. Johny Depp jako Jack Sparrow je prostě nenahraditelný, Willa i Elizabeth jsem si taky oblíbila a to jak byl film sice dlouhý, ale celý protkaný akcí, humorem, nebezpečím a trochu i láskou, bylo prostě úžasný. Totéž bych mohla říct i o dalších dvou dílech - Truhla mrtvého muže a Na konci světa. Jack byl snad díl od dílu lepší a vtipnější, hlavní zápletka se vždycky moc povedla a neustále mě něco překvapovalo a vztahy mezi Jackem, Elizabeth a Willem byly skvělý. No a čtvrtý díl - Na vlnách podivna, k tomu už bych pár výhrad měla. Já si prostě stojím za tím, že když byli Elizabeth a Will nahrazeni nějakou Angelicou, nebylo to ono. Ano, Angelicu jsem si nějak nedokázala oblíbit. Ale i tak se mi film líbil, jenom prostě v porovnání s předchozími už to nebylo tak skvělý. Těšila jsem se na Sama Claflina, který svou roli zahrál podle mě velmi dobře a samozřejmě humor tam pořád zachraňoval Jack, takže nějaké velké zklamání to zase nebylo. No a jako nový skalní fanoušek Pirátů už netrpělivě čekám na pátý díl, který bude v kinech za necelý rok a měl by se vrátit Will!! A Jack samozřejmě nesmí chybět taky, takže už aby to bylo :)

Asi před dvěma roky jsem vyhrála DVD s filmem Noe. No a až teď jsem se na něj konečně podívala. Lákala mě  na něm především Emma Watson, ale byla jsem zvědavá i na celé zpracování příběhu, protože jakožto nábožně založený člověk znám příběh Noemovy archy fakt dobře. A toto zpracování se mi moc líbilo - Russel Crowe dokázal Noemovu povahu zahrát naprosto přesně, dokázala jsem s ním soucítit a chápat jeho rozhodnutí a zároveň se na něj kvůli jiným rozhodnutím naštvat. Tady je podle mě jedno z nejlepších vykreslení Noema, ať už ve filmu nebo v knize. A kromě toho jde celkově o velmi silný, smutný a částečně i radostný příběh, který se vám dostane pod kůži. A moje milovaná Emma i tady odvedla skvělou práci.
Film S láskou Rosie jsem si nedávno koupila a přestože jsem si nejdřív chtěla přečíst knižní předlohu, ale nakonec jsem filmu, kde je opět můj milovaný Sam Claflin, neodolala. A film byl prostě úžasný. Vztah Rosie a Alexe byl takový, jaký by se líbil i mě. Moc se mi líbilo, jak se do sebe postupně jeden i druhý zamilovali, ale vždycky se jen míjeli nebo je rozdělily okolnosti a stále nedostávali šanci. Vývoj jejich vztahu v průběhu let a to, že tu vždycky byli jeden pro druhého, přestože se třeba dlouho neviděli, to vše bylo tak perfektní, že lidé, kteří tohle zažijí musí být prostě největší štastlivci.
Když šla v létě v televizi dvě filmová zpracování knih od Jane Austen, musela jsem se na ně podívat, přestože jsem od ní bohužel ještě nic nečetla (ale moc chci!!) Jako první jsme se sestrou zhlédly Pýchu a předsudek a kupodivu se to i jí moc líbilo. A mně taky - pan Darcy podle mě sice nebyl tak dobře vykreslen ve filmu jako v knížce (já vím, nečetla jsem to, ale prostě mám takový pocit), ale ten zamilovaný příběh byl tak úžasný, že se mi prostě musel líbit.
A druhý film -Rozum a cit - se mi líbil taky, ačkoliv asi méně než Pýcha. Elinor z Rozumu mi byla méně sympatická než Elizabeth z Pýchy, ale zase se mi moc líbila Marianne a moc se mi líbila postava Alana Rickmana, kterého naprosto zbožňuju.
Jelikož mám moc ráda filmová zpracování pohádek, rozhodla jsem se v létě podívat na pár dalších. První z nich byla Popelka z roku 2015. Nevím jak vy, ale já Disneyho Popelku miluju (ale tu českou taky), je to moje nejoblíbenější pohádka a tohle filmové zpracování se mi moc líbilo. Samozřejmě - klasický příběh a Popelce s macechou, zlými sestrami, myškami a dalšími zvířážky, kouzelnou kmotřičkou, střevíčkem a dalšími věcmi, ale já tohle prostě miluju a tohle bylo tak kouzelně zfilmované,že to snad ani nejde nemilovat. A navíc tam byla Helena Bonham Carter.
Další pohádkou byla Sněhurka. Sněhurka s Lily Collins a Julií Roberts, která sice měla prvky klasické pohádky o Sněhurce, ale přesto se jí jen podobala. Zlá královna byla pořád stejně zlá a marnivá, ale měla více prostoru (nejspíš proto, že si myslela, že příběh bude o ní), stejně jako měl víc prostoru princ, který mě moc bavil, trpaslíci přepadávali lidi a později se spolčili se Sněhurkou, která se naučila bojovat a celé to bylo prostě trochu více zamotané, více vtipné a prostě více než klasická pohádka. A moc se mi to líbila.
A posledním pohádkovým filmem byl film s Angelinou Jolie, takže možná už tušíte - Zloba, královna černé magie. Na tu jsem se chystala už dlouho a vůbec jsem nebyla zklamaná. Trochu hodně jiný příběh o Zlobě mě okouzlil. Líbilo se mi, jak jsem se s ní seznámili už jako s malou holčičkou, mohli jsme vidět, jakými bolestmi si prošla, které ji z hodné změnily ve zlou, co ji vedlo k uvržení kletby na Růženku a jak své rozhodnutí později přehodnocovala. A postava Růženky zahraná Elle Fanning byla dle mého názoru ztvárněna taky velmi dobře.
Sérii, kterou jsem v létě (už po přečtení knížek) konečně taky viděla je Divergence. Konkrétně první film Divergence se mi líbil ohromně. Ještě musím podotknout, že knihy naprosto miluju a filmovou sérii taky. K tomu se ještě dostanu. První díl splnil vše co měl - byl věrný knižní předloze, vztah Tris a Čtyřky byl stejně jako v knize perfektní a celé se mi to prostě líbilo.
Rezistence se mi líbila taky. Já vím, že většina lidí říká, že první díl super a pak už to jen upadá, ale pro mě ne - já si prostě skoro na všem vždy hledám jen to dobré a prostě nemůžu říct nic jiného než že se mi to líbilo.
A Aliance taky, což už asi je opravdu divné, vzhledem k tomu, že většina lidí říká, jaký je to odpad. No jo, já jdu prostě vždycky proti proudu. Asi nemá cenu, abych tu popisovala děj (mimochodem, až si dám rereading série, určitě čekejte recenze!), takže já prostě jen řeknu, že se mi filmy líbily, Shailene i Thea mám moc ráda a na čtvrtý díl se moc těším, ačkoliv teď není úplně jisté, jestli se dostane do kin nebo jen na televizní obrazovku.
Od Johna Greena jsem přečetla všechny knihy kromě jedné. A z filmových zpracování jsem viděla Hvězdy nám nepřály a teď konečně i má oblíbeni Papírová města. Knihu miluju a film teď už taky. Cara Delevigne jako Margot byla přesně taková, jakou jsem si ji představovala. Koukala jsem, jaký má Cara talent, jak přesně se film držel knižní předlohy, postavy byly úžasně ztvárněné a já si film moc užila.
Jsou to asi dva roky, co jsem viděla film Ladíme. A vím, že se mi líbil, ale nebyla jsem z něj až tak odvázaná. Nicméně teď jsem zkoukla Ladíme 2 a byla jsem co? Byla jsem totálně nadšená!! Možná je to tím, že dvojku jsem na rozdíl od jedničky viděla v originálním znění nebo nevím čím, ale naprosto mě to dostalo. Annu Kendrick a Rebel Wilson naprosto miluju a mám je ze všech Bellas nejradši, stejně jako mám moc ráda Hailee Steinfield jako zpěvačku a tady se mi líbilo i její herecké vystoupení. Ladíme 2 mě bavilo od začátku do konce. Bylo to vtipné, vtipné, vtipné, v některých částech dojemné a částečně i romantické, i když ta romantika tu taky byla brána tak s humorem. Jedno velké doporučuju a těším se na třetí díl.
Posledním filmem, o kterém se v této části zmíním je film Romeo a Julie. Jde o film z roku 1996 s Leonardem DiCapriem v hlavní roli. Pokud o tomto zpracování něco víte, jistě víte, že jde o příběh Romea a Julii v současném světě - jsou tu dvě znepřátelené rodiny, hlavní představitelé jsou normální moderní lidé a... prostě tak, nevím co víc k tomu dodat. Kromě tohot je tu ještě jedna zvláštnost - všechen text zůstal neupraven, v podstatě jsou to jen místy mírně upravené citace z Shakespearovy hry (a tu jsem mimochodem četla a miluju ji). A to mi přišlo tak úžasný, místy i vtipný, Leo byl dokonalý, příběh zasazen do současného světa se mi taky líbil a určitě bych vám to mohla doporučit, ačkoliv mám obavy, že právě to, co jsem tu napsala, by se spousta lidem líbit nemuselo. Ale já s čistým svědomím říkám, že se mi film ohromně líbil.

Tak myslím, že pro první část je toho až až. Ještě mám asi jednou tolik filmů, které se pokusím vecpat do druhé části, ale asi bych vám doporučila číst ty články nějak po částech, ať nejste úplně přehlceni. Tady jsem dala zejména hrané filmy, ty budou sice i ve druhé části, ale tam bude taky těch docela dost animáků, které jsem v létě viděla.

Mějte se krásně!

Ivett 










Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.