PRÁZDNINOVÝ KNIŽNÍ TAG

Ahoj!
Řekla jsem si, že na ozvláštnění blogu by se určitě hodil nějaký ten tag. A jaký jiný než knižní. No a když jsou teď ty prázdniny (které se ovšem chýlí ke konci, fňuk), rozhodla jsem se pro Prázdninový knižní tag, na který jsem narazila na stránkách Knižního doupěte. A  já už nebudu nijak zdržovat, vrhneme se na na to.

1. Čteš o prázdninách více nebo méně než přes rok?
Určitě více.I když správně by ta otázka měla znít spíš "přečteš". Já čtu totiž pořád jednu knihu za druhou, ale jde spíš o to, že přes školu mám méně času a spoustu učení, takže mi trvá déle než knihu přečtu, což v létě samozřejmě nehrozí. Naštěstí :)

2.Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
Neřekla bych, že si přímo vybavím nějakou knihu, kterou jsem o prázdninách četla, protože já si čtu na co mám zrovna náladu a je mi úplně jedno, jestli to je nebo není prázdninová knížka. Ale co si hned vybavím je série Léto od Jenny Han. Sice jsem ji ani v létě nečetla, ale zkrátka když už to je v tom názvu a celá kniha se odehrává v létě, zkrátka se vám vybaví.

3. Kolik jsi schopná si vzít knih na dovolenou?
Kdysi bych odpověděla, že jednu a ještě budu ráda, když ji přečtu . Já totiž čtu strašně pomalu. Ale po letošní zkušenosti bych to asi měla trošku přehodnotit - brala jsem si dvě, obě jsem přečetla, doma na mě čekal poslední díl, který jsem si nutně potřebovala přečíst, ale nebyl po ruce. Ale o četbu jsem nepřišla - mamka mi dovolila koupit si v tamním knihkupctví knížku za vysvědčení, která byla poměrně tlustá a i tu jsem přelouskala ještě na dovolené. Takže příští rok bych se měla vybavit asi lépe :)

4.Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
Hm, jak na to odpovědět... Jak jsem psala, o prázdninách si čtu zkrátka na co mám náladu. A tím nechci říct, že na povinnou četbu bych náladu neměla, vlastně jsem se na základce strašně těšila na povinnou četbu. Ale přečetla jsem pár titulů a byla jsem docela zklamaná. Ne všemi knihami, ale zkrátka jsem se asi těšila až moc a ono to až tak skvělý nebylo. Teď v létě čtu první knihu z povinné četby právě teď a to Paní Bovaryovou od Gustava Flauberta. Ze začátku mi to přišlo strašně nudný, ale teď už jsem se do toho více začetla a začíná se to zlepšovat, tak uvidíme, pořád mi ještě zbývá dobrá polovina.

5. Preferuješ klasické knihy (papírové) nebo e-knihy (elektronické)
Za mě rozhodně klasické papírové knihy. Nic se nevyrovná pocitu, když si mohu knihou listovat jak chci, mohu ji držet, cítit tu typickou knižní vůni, dívat se na její krásnou obálku v knihovničce.. Takže já dávám přednost určitě papírovým knihám, ačkoliv bych teď ráda začala číst více knih v angličtině a ty zkrátka vyjdou levněji jak e-knihy a navíc bych už je za chvíli ani neměla kam dávat, takže docela uvažuju o koupi čtečky.. Ale co se preferencí týče, rozhodně klasické knihy :)

zdroj 


6. Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?
Co mě hned napadne je série Roztříštaná od Tahereh Mafi. Vím, že se dokonce psalo myslím o seriálové podobě, ale nějak jsem nezaznamenala žádné novinky.. Každopádně si myslím, že tohle by se jako film mohlo opravdu povést a já bych  se určitě ráda podívala.

7. Kdyby jsi měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?
Tohle je tak strašně těžká otázka... Já prostě nedokážu říct jen jednu postavu, vybaví se mi jich hned několik. Rozhodně bych ráda strávila den s Dorianem ze Skleněného trůnu, protože prostě.. Dorian♥ Taky bych strašně ráda zažila setkání s Hermionou Grangerovou. Zbožňuju její chytrost, laskavost, to jak silná je to postava, jak miluje své přátele..Našla bych ještě víc postav, ale zkusím to napcat do třech, protože tu třetí si nemohu odpustit - Louisa Clarková z Než jsem tě poznala. Páni, s tou bych se tak moc ráda potkala. Já chci být zastíněna tou její úžasnou veselou povahou a moc ráda bych naživo viděla její šatník, protože ten prostě miluju.

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
Můžete třikrát hádat, co mě napadne jako první. Samozřejmě Bradavice. Do Bradavic se chci podívat už několik let, od přečtení prvního dílu Harryho. A co se jen podívat, tady bych klidně i studovala a ještě ráda. Protože kdo by nechtěl? Po tom, co jsem s těžkým srdcem přežila to, že mi  žádná sova nezaťukala na okno s dopisem, jsem se pomalu začala smiřovat s tím, že se do opr avdových Bradavic prostě nikdy nepodívám, ale to nevadí. Pokaždé když čtu Harryho Pottera nebo vidím filmy se tam stejně přenesu a jsem bradavickou studentkou tělem i duší, ať si říká kdo chce co chce :)

zdroj


Tak to by byly mé odpovědi. Některé otázky bylo fakt těžký zodpovědět. Pokud chcete, budu ráda, když mi napíšete vaše odpovědi do komentářů. Nebo jestli třeba napíšete článek na blog, určitě mi můžete hodit odkaz, ráda se podívám.

Ivett

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.