PANSTVÍ EDENBROOKE (Julianne Donladson)

Původní název: Edenbrooke
Český název: Panství Edenbrooke
Autor: Julianne Donaldson
Série: Edenbrooke
Počet stran: 320
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Šárka Dvořáková Tripesová
Rok vydání: 2012 (EN),  2016 (CZ)
Žánr: romance, historické
Anotace: Výjimečný historický román jako stvořený pro nevyléčitelné romantiky. Marianne Daventryová odjíždí na venkov za sestrou Cecily, aby unikla nudné sezóně v Bathu a nadbíhání ctitele, který se jí hnusí. Zatímco Marianne touží po klidu a krásné přírodě, Cecily má v plánu okouzlit pohledného dědice panství Edenbrooke. Jenže když je při příjezdu její kočár nečekaně přepaden neznámým mužem, Marianne zjišťuje, že namísto rozjímání ji čeká tajemství k rozlousknutí. Kdo byl ten podivně přitažlivý cizinec? A dokáže udržet své srdce na uzdě, když se jí sestřin vytoužený muž zalíbí víc, než je vhodné?

Moje recenze:
zdroj
Marianne žije nudný život v Bathu, kam  ji poslal její otec, potom co před rokem nešťastnou nehodou zemřela její matka. Není se čemu divit, že má ohromnou radost, když jí přijde pozvání od rodinné přítelkyně do jejího sídla Edenbrooke na venkov, kam přijede také Mariannina sestra Cecily z Londýna, aby udělala dojem na syna této přítelkyně, kterého by si ráda vzala. Cecily se nemůže dočkat až na Edenbrooke dorazí, protože moci být na venkově je téměř vše po čem touží. Bohužel už po ceste na Edenbrooke nastanou komplikace - kočár, ve kterém Marianne cestuje přepadne zloděj. Postřelí jejich kočího, o kterého se Marianne se svou služkou musí co nejrychleji postarat. Dojdou k nejbližším u hostinci, kde se Marianne setkává s Phillipem - jak později zjišťuje, právě tím mužem, kterého si chce Cecily vzít. Když druhého dne dorazí na Edenbrooke a zjistí, kdo Philip je, velmi ji to zaskočí a rozzlobí. Ale přesto nedokáže podlehnout Phillipovu kouzlu - možná víc než by chtěla, ačkoliv ví, že to není správné. A navíc je možné, že onen neznámý lupič s ní ještě neskončil - a že je blíž, než by čekala.  

zdroj

Panství Edenbrooke mě na první pohled zaujalo nádhernou obálkou. Už z ní na mě dýchá ta úžasná atmosféra knihy, kterou si užívám i při četbě. Nečekala jsem, že se mi tato kniha až tolik zalíbí. Historické romány mám moc ráda, přestože jsem jich ještě mnoho nečetla. Samozřejmě  se nejedná o žádný příběh, který by vás nenechal usnout, aniž byste zjistili, jak vše dopadne, ale je to kouzelné, romantické a oddechové čtení perfektní na nějaký ten prosluněný letní den, kdy se necháte přenést do minulosti na venkovské sídlo a prožíváte ten kouzelný příběh spolu s Marianne.

Marianne jsem měla moc ráda. Dokážu pochopit, že někdo třeba ne, protože byla místy trochu naivní a nevěděla pořádně co cítí, ale já myslím, že to k ní prostě patří a líbí se mi to na ní. Nemůže být každý dokonalý. Navíc mi to hravě vynahrazovala tím, jak smýšlela o matčině nehodě, o malování a o různých dalších věcech. 


zdroj

Phillip byl celou dobu taková záhadná postava, ale přestože na něj Marianne čast o byla naštvaná, jeho nešlo nemilovat. Jeho chování se mi v celé knize moc líbilo, hlavně, když se vše vysvětlilo. A navíc má rád knihy, takže prostě nejde abych zase já neměla ráda jeho :)

Edenbrooke byla pro mě naprosto dokonalá pohodová četba, kterou jsem si nesmírně užila a vážně jsem nechtěla, aby skončila. Mám strašnou chuť se teď hned přenést do doby, kdy byla na Edenbrooku Marianne a prožít si nějaký svůj vlastní kouzelně romantický příběh..


zdroj

Moje hodnocení: 5/5

 Co si o Panství Edenbrooke myslíte vy? A máte rádi historické romány?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.